algo de nubes
  • Màx: 29°
  • Mín: 21°
22°

La renda generada per la Copa del Rei superà els 9 milions d'E el 2004

L'hostaleria i els bars i restaurants en foren els sectors més beneficiats

ELISA DOMÈNECH.Palma.
La renda generada per l'impacte econòmic de la regata de la Copa del Rei, disputada a Palma l'any 2004, va ser de 9,03 milions d'euros, segons un estudi realitzat per la Cambra de Comerç.

L'hostaleria fou el sector més beneficiat, amb uns ingressos de 2,4 milions, seguit del de bars i restaurants, amb 1,8 milions. El tercer lloc l'ocupa comerç i reparació amb 1,4 milions; els restants 1,2 milions s'agrupen en altres serveis privats que engloben telecomunicacions, serveis informàtics i bancaris...

L'informe destaca que tots els efectes econòmics s'imputen de manera directa a les Illes. Uns 5,9 milions són conseqüència directa de la regata, el 65,3 per cent del total, mentre que 3,1 milions d'euros són d'efectes indirectes, el 34,7 per cent restant.

La Cambra estima que la despesa mitjana total per persona és de 340 euros, molt superior tant a la del turista nàutic (103 euros) com a la del turista tradicional (84 euros). Per conceptes, el 42 per cent de la despesa es dedica a l'hostaleria, el 33 per cent a oci i el 22 per cent a alimentació.

Aquesta mateixa diferència segons el tipus de visitant es dóna també en l'estada mitjana dels participants en la XXIII Copa del Rei. El 2004 se situà en 11 dies, mentre que el nàutic està en 5 o 6, i el tradicional en 10 o 11.

Així, l'estudi conclou que si la Conselleria de Turisme calcula uns ingressos per turisme nàutic a les Illes durant 2004 de 396,24 milions, significa que el 2,2 per cent dels ingressos turístics de l'any passat van ser generats durant els onze dies en els quals s'organitzà la competició.

D'altra banda, la responsable d'Estudis de la Cambra, Catalina Barceló, ressaltà l'impacte econòmic promocional des del punt de vista empresarial, que es calcula en 3,95 milions. Un 70 per cent de la renda generada fou en ràdio i televisió, i un 30 en premsa. «Es projecta una imatge de Palma com a centre esportiu sinònim de turisme de qualitat», afegeix.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.