El 18% dels establiments de restauració -hotels i restaurants- del nostre Arxipèlag no ofereix vins de les Illes, segons un estudi realitzat per la consultora Acnielsen per a la Comissió de Vinicultura de les Balears, reunida ahir amb la vicepresidenta del Govern, Rosa Estaràs; la consellera d'Agricultura i Pesca, Margalida Moner; i el conseller de Comerç, Indústria i Energia, Josep Juan Cardona.
Tot i aquesta dada, de cada vegada millora més la percepció d'aquests productes entre els consumidors de les Illes. Un 50% considera que els nostres vins es beuen més que altres anys i un 69% troba necessari incrementar-ne la publicitat i la promoció. Per edats, els qui menys els consumeixen són els joves de fins a 35 anys.
Un 96% d'hotels i restaurants de les Illes ofereix vins de la Rioja, mentre que un 64% en té de Binissalem -la segona denominació d'origen amb més presència- a les seves cartes, un 26% del Pla i Llevant i un 22%, Vins de la Terra de les Illes Balears. Per sobre d'aquests dos distintius de le Balears, s'hi troben els de Ribera del Duero, el Penedès, Catalunya i Navarra.
Estaràs indicà que, segons les dades, els turistes d'altres països són els primers consumidors de vins illencs, seguits dels residents autòctons i, en tercer lloc, dels peninsulars residents.
Per tot plegat, Estaràs considerà que s'ha d'incrementar la promoció per al segment de mercat de joves menors de 35 anys, d'acord amb les recomanacions reflectides a l'estudi.