El grup municipal del PSM ha elaborat una bateria de propostes per fer més «verd i sostenible» l'entorn de la ciutat. Es tracta, al cap i a la fi, de «crear alternatives a una Palma de ciment i cotxes, al projecte del PP a Jacint Verdaguer, al parc de les Estacions i a Palma, en definitiva», manifestà el portaveu nacionalista a Cort, Pere Muñoz.
El treball del PSM es configura al voltant de tres grans temes -«els parcs que volem a Palma», «l'anella verda i blava» i «parcs lineals i carrils bici»-, els quals pretenen ser «una passa endavant cap al reconeixement dels valors i recursos naturals, ecològics, ambientals i paisatgístics de la ciutat per tal de preservar-los i millorar-los».
El regidor nacionalista explicà que «la pressió urbanística creixent que ha patit Palma els darrers anys ha abocat la ciutat i els seus habitants cap a una mena de crisi ambiental i ecològica, fruit de l'especulació i de la tirania del vehicle».
Fins a un total de 10 parcs a l'interior de la ciutat i en el litoral, una anella verda i blava sobre el límit del municipi i corredors verds que connectin els ciutadans amb la ruralia representen el gruix de la proposta. En el gràfic adjunt es pot veure la disposició de cada una de les propostes «per fer créixer Palma sense destruir-la», matisà Muñoz.
En aquest sentit, el portaveu municipal del PSM culpà l'equip de govern conservador de Catalina Cirer de fer una «tudada de doblers, projectes faraònics i destrucció massiva que han menat el municipi cap a un creixement insostenible». Muñoz recordà l'actuació de Cort i el Govern sobre el pont del tren, on «el PP ha donat mostra d'insensibilitat cultural, de manca d'escrúpols i de destrucció dels records i vivències que s'hi relacionaven».
Les falques verdes o rutes blanes neixen amb la voluntat de connectar l'interior de la ciutat amb la ruralia. Però, com explica el polític nacionalista, «sense parcs periurbans no tenen sentit».
Així, la proposta del PSM estableix una sèrie de camins o corredors verds -camí de ribera de la Riera, camí del parc de les Estacions, camí de ribera del torrent Gros i camí de ribera del torrent de Sant Jordi- que unirien les parts «més dures» de Palma amb els parcs periurbans -anella verda i blava- de Cala Figuera, la serra de Na Burguesa, Santa Maria-Marratxí, Xorrigo-Puntiró i Enderrocat. Es tractaria de fer possible sortir i entrar de la ciutat a peu o en bici, alhora que reduir la contaminació ambiental, acústica i visual a tot l'entorn.