La nova variant traurà del nucli urbà al voltant de 10.000 cotxes cada dia

La infraestructura, que ha costat 9,7 milions d'euros, va ser inaugurada ahir de forma oficial

L'acte comptà amb la presència de les primeres autoritats. Fotos:A.B./G.M

TW
0

A.B./G.M.Sant Llorenç.
La nova variant de Sant Llorenç traurà a diari fora del nucli urbà un total de 10.000 vehicles, fet que contribuirà a millorar la qualitat de vida dels veïns de la localitat com també de la seguretat vial.

Sota una intensa pluja, la nova infraestructura va ser inaugurada ahir oficialment per part del president del Govern, Jaume Matas, la consellera d'Obres Públiques del Govern, Mabel Cabrer, el batle de Sant Llorenç, Mateu Puigrós, i els batles d'Artà, Capdepera i Son Servera, entre altres autoritats locals.

Puigrós va manifestar la seva satisfacció per aquesta variant que era una antiga reivindicació i «que contribuirà a augmentar la seguretat dels veïns en treure el trànsit fora del nucli urbà».

La consellera d'Obres Públiques va explicar les característiques tècniques de la nova carretera que ha tingut un pressupost de 9,7 milions d'euros. L'empresa constructora ha estat Coexa. La variant té una llargària de 3,7 quilòmetres. Cabrer va voler destacar les mesures ambientals que s'hi han duit a terme i entre elles hi ha 7,5 quilòmetres de paret seca.

Per la seva banda, el president del Govern va insistir en la importància de la seguretat. «Aquesta carretera aconsegueix millorar la nostra seguretat i la de la xarxa viària i recuperar en part el dèficit que pateixen les nostres carreteres a tot Mallorca».

La consellera Mabel Cabrer va anunciar que el traçat de la variant s'havia fet tenint en compte la possibilitat que el tren arribés des de Manacor fins a Cala Rajada. «S'ha deixat preparat ja que es feia la nova carretera». Respecte d'això manifestà que s'està fent feina en aquest projecte i que es tracta d'una actuació molt costosa. «Hem fet grans inversions en el tren», comentà.