La Direcció General de Consum ha elaborat un model de sol·licitud mitjançant el qual els ciutadans es podran donar de baixa dels serveis de telefonia.
El document es pot descarregar de la pàgina web de la Direcció Generawww.consum.caib.es, i és un solució que s'ha adoptat a causa de l'important increment de reclamacions presentades pels consumidors sobre aquest tema, ja que moltes companyies de serveis telefònics converteixen la passa de donar-se de baixa dels serveis en un vertader «calvari» pels consumidors.
Els múltiples problemes a l'hora de donar-se de baixa, tant en serveis de telefonia fixa com mòbil, Internet o línies ADSL, han provocat que de les quasi 5.000 denúncies i reclamacions que es reberen durant el 2004 a les oficines de Consum, més del 15% fossin per temes relacionats amb aquest sector.
Aquest model de formulari de baixa adjunta un document en el qual s'explica que el reglament regulador dels drets dels consumidors i usuaris dels serveis de telefonia estableix de «manera clara la possibilitat de donar-se baixa» d'aquests serveis contractats, tan sols «amb la simple voluntat de l'abonat i comunicant-ho a l'empresa subministradora amb 15 dies naturals d'antelació».
Aquest reglament estableix igualment que totes les companyies han de disposar d'un departament o servei especialitzat d'atenció al client, al qual poder dirigir-se en cas de qualsevol incidència i que per tant han d'atendre les sol·licituds dels abonats, però la realitat és ben diferent, ja que són molt poques les empreses que disposen d'aquest servei, incomplint la llei.
A més, les autoritats de Consum recorden que el reglament estableix que els departaments d'atenció al client han d'oferir els serveis de manera que quedi constància al consumidor de la presentació i contingut de la sol·licitud i s'ha de donar a l'usuari el número de referència.
De totes maneres, les autoritats de la Direcció General de Consum recomanen que aquesta sol·licitud de baixa pels serveis de comunicacions electròniques (telefonia o internet) es faci arribar a les companyies i se'n conservin els justificants.
Una garantia pel consumidor és tenir proves de les seves demandes, per la qual cosa és millor fer les comunicacions escrites i utilitzant un mitjà que permeti tenir constància tant de l'enviament com de la recepció i del contingut (burofax o fax). És recomanable que sempre s'estotgi el justificant i si és possible se'n conservi una fotocòpia, per evitar problemes.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.