algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 20°
20°

Consum vol que la llei reguli el preu d'establiment de telefonada

Es considera un abús dels operadors, perjudicial per als usuaris

La directora general de Consum, Manuela Messeguer, demanarà al Ministeri que l'avantprojecte de llei de millora de la protecció dels consumidors reguli les tarifes d'establiment de telefonada que fins ara cobren totes les companyies telefòniques.

Segons explicà Messeguer, en aquests moments, «cada vegada que despenjam el telèfon ens cobren uns doblers per l'establiment, és a dir, pagam per una cosa que no empram ja que el temps que parlam ja ho abonam a través de les tarifes. Per això demanarem que el Govern també prohibeixi aquesta pràctica o que almenys la redueixi».

La directora general de Consum es mostrà satisfesta per l'anunci de la ministra Salgado sobre la nova llei de protecció dels consumidors i usuaris, encara que afirmà que «més val tard que mai», ja que aquest avantprojecte ja estava pràcticament elaborat per l'antic equip d'Ana Pastor.

Per una altra banda, la directora general recordà que «la prohibició d'arrodonir les tarifes dels aparcaments fou una de les peticions que vàrem fer des de Balears, perquè creim que durant molt de temps els drets dels consumidors no s'han tengut en compte, i no hem de pagar per serveis que no empram».

L'avantprojecte de llei presentat per Salgado recull que quan la determinació del preu es basi en unitats de temps -com succeeix als aparcaments o en els serveis de telefonia- es considerarà abusiu establir la quantia per unitats no efectivament consumides o arrodonir-la a l'alça per temps no consumit, com succeeix actualment en aquests dos sectors.

La mesura pretén assegurar que als consumidors i usuaris tan sols se'ls cobri pel servei efectivament prestat, la qual cosa, en el tema dels pàrquings, suposaria la modificació de la Llei reguladora del contracte d'aparcament.

Finalment, la nova llei també regularà les clàusules abusives que apareixen en els contractes de compravenda d'habitatges i reforçarà la posició del consumidor agilitzant els tràmits necessaris per donar-se de baixa en serveis d'interès general, com en les telecomunicacions.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.