La posició adoptada pels hotelers en relació al tot inclòs és la de «la defensa de l'economia lliure i la llibertat de competència», en paraules de Pere Cañellas, president de la Federació Hotelera de Mallorca (Fehm).
Cañellas féu aquestes declaracions a la sortida de la reunió del comitè d'experts del tot inclòs convocada pel Govern. L'única referència a l'oferta complementària del president de la patronal hotelera va ser per dir que és «molt important i que hem d'aportar el necessari perquè sigui bona».
La patronal del comerç, Afedeco, també participà a la reunió i el seu president Bartomeu Servera fou molt prudent a l'hora de donar la seva opinió sobre els efectes del tot inclòs. Subratllà que en cap cas no seria positiu prohibir aquest tipus d'oferta hotelera, que ja és d'entre un 15 i un 19 per cent, pel perill que suposaria perdre aquests clients. Creuen en una possible regulació, però consideren que el tot inclòs no és «el mal de tot» i que en realitat la repercussió sobre la majoria dels seus associats és mínima. Advoquen per la recuperació de la qualitat dels visitants i del poder adquisitiu d'aquests.
La patronal Pimeco, malgrat estar convocada a la reunió, no va assistir-hi. Ha estat des de Pimem, sobretot la seva federació de restauració la que ha vessat crítiques més dures i ha denunciat amb més força els efectes provocats pel tot inclòs. La defensa del Govern i els hotelers ha estat sempre que existeix una sobreoferta d'establiments de restauració i comerç a algunes zones turístiques i que d'aquí deriven els seus problemes de beneficis o de crisi.
El comitè d'experts fou constituït per realitzar un informe consultiu a la Conselleria de Turisme en relació a la possible regulació de l'oferta hotelera de tot inclòs. Aquesta era la cinquena reunió i la segona on es convoca associacions i agents implicats perquè exposin els seus posicionaments sobre el tema. Segons informà, Josep Aloy, director general d'Ordenació i Planificació Turística, el 20 de setembre es convocarà els sindicats, els representants de l'oferta d'oci i a les associacions de consumidors. Un cop feta aquesta ronda de consultes, s'espera que el comitè tengui enllestides les conclusions per al mes de desembre.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.