Obres a escarada a l'autovia Inca-sa Pobla

Maquinària pesant traslladada des de la península ajuda a accelerar la construcció de la nova via

TW
0

Els operaris que treballen a les obres de la nova autovia que unirà els municipis d'Inca i de sa Pobla treballen nit i dia per accelerar la construcció de la nova via, que du retard a causa del mal temps que ha fet aquest hivern passat. Per aquesta raó ha arribat diversa maquinària des de la península, que ajuda a avançar a un ritme vertiginós.

La Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports del Govern balear preveu que el projecte estigui en ple funcionament durant l'estiu de 2006. Les obres consisteixen en la construcció d'una autovia de 10.750 metres de llarg, de dues calçades de dos carrils cada una, que cobrirà el recorregut de l'actual C-713 entre Inca i la confluència de les carreteres de Pollença i Alcúdia, en el terme municipal de sa Pobla, i que aprofitarà el màxim possible el traçat de la carretera actual.

Ara mateix els punts d'execució de les obres es reparteixen al llarg de tota la carretera i se centren en la construcció dels diferents ponts elevats. D'aquesta manera, els operaris estan treballant en el pont elevat, ja construït, de la zona coneguda com Son Vivot i en la construcció del pas a nivell que unirà el llogaret d'Ullaró amb l'autovia; a més de fer feina en l'enllaç de sa Pobla amb la carretera de Pollença i en el pas soterrat que permetrà que no quedi tallat el camí vell de Santa Magdalena, en el terme municipal d'Inca. Així, el projecte preveu un total de quatre enllaços a distint nivell i de dos passos superiors que donaran continuïtat a diferents indrets que travessen l'autovia i permeten els moviments necessaris de circulació. D'aquesta manera es garanteix des de la Conselleria que no quedi cap nucli aïllat.

Per executar aquesta macroinfraestructura, la Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports del Govern balear va procedir a l'expropiació de terrenys, que va afectar els municipis que es troben al costat de la nova construcció com són Inca, Selva, Campanet, Búger i sa Pobla. El terrenys expropiats sumen un total de 'unes 83,5 hectàrees, que s'han indemnitzat per part del Govern balear amb 6.984.511 euros.

Cal recordar que aquesta obra no va estar absenta de polèmica per part de grups ecologistes i pels membres de la Plataforma Autovia No, que criticaren el gran impacte paisatgístic que provoca la construcció de l'autovia.