algo de nubes
  • Màx: 29°
  • Mín: 21°
21°

Un grup privat invertirà 190 milions en una gran zona d'oci a Can Pastilla

Tindrà 93.000 metres de restaurants, comerços i 3.000 pàrquings a ses Fontanelles

65166

Tots es comprometeren a tenir cura de les zones verdes.

T.A.

Tres empresaris mallorquins i un hòlding immobiliari de Madrid invertiran 190 milions d'euros (uns 31.000 milions de pessetes) a crear una àrea d'oci, restauració, comerç i turisme a la zona de Can Pastilla coneguda com ses Fontanelles.

La superfície del projecte és de 325.937 metres quadrats, dels quals uns 93.000 són edificables i on es faran 3.000 aparcaments subterranis. El projecte s'emmarca dins el Plan Renove, que suposa la remodelació completa de la Platja de Palma.

Així ho anuncià Guillem Alomar, un dels impulsors de la iniciativa, durant la firma d'un conveni amb l'associació d'hotelers de la Platja de Palma. L'empresari té amb Lluís Sastre i Toni Ferrer el 50 per cent de la societat Aqua Mágica, S.L., constituïda per desenvolupar el projecte. El grup immobiliari Riofisa és el propietari de l'altra meitat.

El pla parcial ja està aprovat per l'Ajuntament. S'espera que les obres comencin per octubre i estiguin enllestides en un període de 18 a 24 mesos. La idea és fer una continuació de la trama urbana amb carrers i zones verdes, sense espais tancats.

Juan Merino, director general de Riofisa, explicà que volen fer un projecte que serà «novedós». Així, afirmà que l'oferta d'oci seria «diferent, fins i tot, al que hi pugui haver a la resta d'Europa». I sobre l'arquitectura, malgrat que serà moderna, «mantindrà les arrels mallorquines». Merino destacà que la intenció és fer un producte que atregui tant la clientela turística com els residents.

L'acord firmat amb l'Associació d'hotelers de la Platja de Palma compromet l'empresa Aqua Mágica a mantenir el centre d'oci obert durant tot l'any i a la utilització conjunta de les zones verdes que hauran de respectar. S'inclouen altres aspectes referits a la promoció i a la qualitat de l'oferta del centre, que en almenys un 20 per cent ha de ser «de primeríssima qualitat».

Per Francesc Marín, president de l'Associació hotelera de la Platja de Palma, l'objectiu és que augmentar l'atractiu turístic, posant en comú les potencialitats de distints sectors complementaris com l'hoteleria, la restauració i el comerç.

A la vegada, s'espera que gràcies a la nova oferta es dinamitzi la zona, sobretot en temporada baixa. Marín recordà que «la Platja de Palma ha escurçat molt la seva temporada turística en els darrers anys».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.