El Govern avançarà l'augment del descompte aeri per als residents

Tot i que es desconeix la fórmula que s'aplicarà per fer la devolució

TW
0

El Govern avançarà els doblers perquè els ciutadans residents de les Balears puguin cobrar el nou increment de cinc punts -del 33% al 38%- en el descompte aeri anunciat pel Ministeri de Foment amb caràcter retroactiu a partir de l'1 de gener. Així ho anuncià ahir la vicepresidenta del Govern, Rosa Estaràs, qui explicà que la devolució es farà a partir del pròxim dilluns a les oficines de Sa Nostra amb la presentació del bitllet.

Estaràs comparegué ahir davant els mitjans acompanyada de la consellera d'Obres Públiques i Transports, Maria Isabel Cabrer, per explicar aquesta iniciativa del Govern «fruit del nostre esperit de col·laboració amb l'Estat i de servei públic a tota la ciutadania». Tot i això, Estaràs manifestà que no sabia encara la fórmula que aplicarien per fer efectiva la devolució i que haurà d'aprovar aquesta setmana el Consell de Govern.

La ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, anuncià dijous passat a Fitur la «retroactivitat» a partir de dia primer de gener de l'increment del descompte aeri fins al 38% per als residents de les Balears, Ceuta i Canàries. Per aquest motiu, ahir mateix la vicepresidenta Estaràs remeté a Àlvarez una carta en la qual li diu que «si això és així, des del Govern volem facilitar als ciutadans residents que hagin fet servir el transport aeri durant aquest període la devolució corresponent als cinc punts d'increment de la subvenció».

En el mateix escrit, la responsable autonòmica li recorda l'al·legació de l'Executiu per fer extensiva la mesura al transport marítim interilles i, alhora, explica a la ministra Àlvarez que «ara treballam en l'elaboració d'un mecanisme mitjançant el qual els ciutadans, presentant el bitllet o un altre document acreditatiu del seu desplaçament, puguin beneficiar-se de la devolució de forma immediata».

En aquest sentit, el president de la patronal balear d'agències de viatges -AVIBA-, Jaume Bauzà, tot i que es comprometé a ajudar i a col·laborar amb el Govern, assenyalà la complexitat de la proposta. «Moltes persones hauran perdut el bitllet i les agències només poden oferir un certificat», opinà Bauzà, qui confià que s'articuli una fórmula.