El director general de la Fundació per al Desenvolupament
Sostenible (FDSIB), Pau Collado, reconegué ahir a Fitur que «ens
hem donat un termini de tres any per provar la seva rendibilitat».
La Fundació nasqué l'estiu passat amb l'objectiu de generar
recursos per al desenvolupament de projectes mediambientals, el
finançament dels quals ha de venir de la «targeta verda» que el
Govern presentà dijous passat a Madrid. Per ara, la FDSIB no ha
volgut concretar ni el nombre de targetes que espera vendre a
partir de la seva comercialització, el pròxim abril, ni les
previsions d'ingressos a través d'aquest producte «innovador, de
caràcter voluntari i participatiu» i de tot el «merchandising» que
s'ha començat a dissenyar.
Tanmateix, tal com reconegué Collado, «hem de veure com
reaccionen els turistes i els residents davant aquesta iniciativa».
Per ara, només compten amb la percepció d'una societat més
consciendada amb el medi ambient i la sostenibilitat, el suport
empresarial palesat a Fitur i l'«interès» dels touroperadors per
aquest producte substitutiu de la derogada ecotaxa.
En qualsevol cas, el Govern espera que la «targeta verda» ajudi
a la fidelització del turista, mitjançant la seva implicació amb el
producte i una aportació voluntària de 10 euros a canvi de 15
minuts de telefonades gratuïtes i nombrosos descomptes en tots els
serveis. El principal majorista alemany tem que la «targeta verda»
acabi trepitjant el seu negoci turístic a les Balears. Ahir, el
director general de TUI-Espanya, Eduardo Zamorano, expressà des del
seu estand a Fitur els «dubtes» sobre la conveniència d'incloure
tants de descomptes en aquells serveis que són «part important de
la nostra relació comercial amb el client».
Quan ecara ara cap dels principals touroperadors europeus amb
els qui ha contactat el Govern ha declarat obertament si
col·laborarà activament en la comercialització del projecte
estrella de la Fundació per al Desenvolupament Sostenible de les
Balears (FDSIB), el majorista TUI acusa l'operació
d'«intrusista».
Zamorano manifestà no haver rebut cap tipus d'informació de la
Conselleria de Turisme sobre la targeta que estarà a la venda a
partir del 15 d'abril a un preu de 10 euros i que serà gratuïta per
als menors de 12 anys. Quant als serveis que aporta -descomptes del
10% en els camps de golf, del 20% a l'oferta cultural i d'oci, del
25% en el Bus Turístic, del 30% en el tren (SFM) i del 50 per cent
a les visites guiades de l'Ibatur-, Zamorano recriminà la
iniciativa per trepitjar la feina que fan els majoristes a través
de les seves agències i, sobretot, en els productes que oferten
dins els paquets.
D'altra banda, el director general de TUI-Espanya presentà ahir
els resultats del grup a l'Estat i especialment a les Balears. En
aquest sentit, Eduardo Zamorano destacà la situació d'estancament
en la qual se troba la contractació de viatges. En el 2004 aportà a
les Illes al voltant d'1,7 milions de visitants, els mateixos que
l'any anterior i que preveuen per enguany.
Aquesta situació, emperò, no ha afectat els beneficis del grup
(22 milions d'euros), que han seguit creixent a costa d'importants
reestructuracions. Quant al polèmic tot inclòs, Zamorano comentà
que el 7% dels clients de TUI opten per aquest tipus d'oferta a
l'hora de viatjar a les Balears. El màxim representant de TUI a
l'Estat lamentà que les Balears «tanquin» a l'hivern: «tot sembla
adormit». Per això Zamora qualificà d'utòpic el projecte «Palma
365», promogut per l'àrea de Turisme de Cort, i recomanà fer
esforços per activar-lo.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.