algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
13°

El Govern farà un metro que enllaçarà la plaça d'Espanya amb la Universitat el 2008

La futura línia tindrà vuit estacions soterrades i una de superfície

El Govern de les Illes Balears ha projectat el que serà l'inici del futur metro elèctric de la ciutat. Aquest nou impuls del transport públic a les Illes costarà a l'Executiu autonòmic uns 90'8 milions d'euros, a l'espera de possibles subvencions per a l'obra per part del Ministeri de Foment. Així n'informaren ahir a Cort el president Jaume Matas i la batlessa Catalina Cirer, els quals asseguraren que «a finals de 2008 estarà enllestit i dia 15 de desembre ja es trobarà a exposició pública».

La nova via de comunicació ferroviària enllaçarà l'estació intermodal, ubicada a la plaça d'Espanya, amb les estacions de Jacint Verdaguer, Son Oliva, la carretera de Bunyola, Asima, Son Castelló, camí dels Reis, Son Sardina i la Universitat de les Illes Balears (UIB). La longitud total del projecte és de quasi 7'5 quilòmetres, un recorregut que es realitzarà amb un temps rècord de 12 minuts, tenint una freqüència de ferrocarril d'aproximadament 15 minuts. La nova infraestructura estarà soterrada al llarg de quasi tot el recorregut. Son Sardina serà l'única estació en superfície i suposarà la connexió del centre de Palma amb tres nuclis clau: el polígon de Son Castelló, on hi haurà 4 aturades, Son Sardina i la UIB.

El metro elèctric partirà de l'estació intermodal i arribarà, paral·lelament, a les línies actuals de Palma-Inca a l'estació de Son Oliva. En aquest punt se separarà i continuarà en direcció al polígon de Son Castelló, tot continuant l'esmentat recorregut. Un dels fets més importants és l'electrificació de tota la línia nova, fet que implicarà major seguretat en el servei, minvar la contaminació i millorar l'eficiència del transport. El recorregut sencer des de l'estació intermodal fins a la UIB inclou 9 estacions d'aturada. D'aquestes, 6 pertanyen al projecte de l'accés ferroviari a la UIB i 3 es realitzen amb el soterrament del tren a Palma.

Durant l'any podrien utilitzar aquest servei uns 4 milions de ciutadans, un servei que afectarà les línies 19, 11 i 10 i que, segons l'EMT, té 1'5 milions d'usuaris anuals. Tant Jaume Matas com Catalina Cirer incidiren en la importància que «Palma sigui una ciutat moderna amb un metro que serà dels més moderns, a més de ser una aposta clara per al medi ambient amb la línia elèctrica». Així i tot, no es tancà la possibilitat que en un futur es pugui connectar el Parc Bit des de l'estació de la UIB.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.