algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 20°
25°

«El tot inclòs empobreix la qualitat del turisme i afecta la destinació»

La patronal de restauració qualifica el producte d'«insostenible»

El secretari general de la Federació Espanyola d'Hoteleria i Restauració -FEHR-, Emilio Gallego, afirmà ahir a Palma que el tot inclòs és una modalitat de l'oferta hotelera que «empobreix el turisme i afecta la qualitat de la destinació». En aquest sentit, el representant patronal qualificà el producte d'«insostenible».

Emilio Gallego participà ahir a la quarta jornada de la trobada multisectorial de la Caeb, on presentà una ponència sobre la relació entre sostenibilitat i empresa en el sector de la restauració. En aquest sentit, apostà per una «revisió» del model de sol i platja, a més d'una «reconversió integral» d'aquelles destinacions madures, amb productes obsolets, zones saturades i àrees de monocultiu turístic.

Quant a la polèmica del tot inclòs, el dirigent de la FEHR s'oposà a una regulació per part de l'Administració -«la llei de l'oferta i la demanda és implacable»-. Alhora, alertà de les conseqüències per l'assimilació de sistemes que, com aquest, «devaluen l'oferta, rebaixen la qualitat i empobreixen el turisme». Emilio Gallego insistí que «l'atractiu d'una destinació és l'oferta complementària. L'allotjament no serà mai la motivació del viatge».

Quant a si la proliferació del tot inclòs a Mallorca és «un error, conseqüència de la tirania dels touroperadors», el president de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca -Fehm-, Pere Cañellas, respongué les afirmacions de Gallego dient que «l'únic turista dolent és el que no ve». Així, «si parlam de satisfer les expectatives del client i de donar-li allò que demana, a què ve ara oposar-se a les regles que dicta el mercat?».

Pere Cañellas explicà que només un 10% dels establiments hotelers de les Balears oferta el producte anomenat 'tot inclòs' (bitllet d'avió, allotjament i tots els serveis hotelers inclosos), un tipus d'oferta que sols concentra el 6% del turisme. Així mateix, convé destacar que el president de la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics, José Guillermo Díaz Montañés, qui participà a les jornades per explicar que «la sostenibilitat no sols és una exigència social, sinó també un element clau per a la competitivitat», s'afegí a la polèmica i recomanà a l'oferta complementària que se preocupi de satisfer les expectatives dels clients.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.