nubes dispersas
  • Màx: 17.64°
  • Mín: 10.68°
10°

L'alt índex de fracàs escolar balear perjudicarà l'economia de les Illes

Matas està preocupat perquè el 37% dels alumnes viuen aquesta xacra

LL.L./AGÈNCIES.Palma.
El Govern i els experts en educació i economia varen coincidir ahir a advertir que l'alt índex de fracàs escolar que registren les Balears (al voltant d'un 37% dels alumnes passen per aquesta situació des del 1994) tendrà conseqüències negatives en la nostra economia.

Per aquest motiu, el president del Govern, Jaume Matas, va advocar ahir, en el seu discurs d'obertura del I Congrés anual sobre fracàs escolar, per establir les bases d'un «gran pacte» de tots els agents implicats. En aquest sentit, el president proposà que es promoguin mesures preventives.

A la inauguració del Congrés hi era també el conseller d'Educació i Cultura, Francesc Fiol; el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Palma, Rogelio Araujo; el director de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UIB, Joan Jordi Muntaner, i el director de l'entitat organitzadora Estudi 6, Joan Cerdà.

Matas va recordar que les Illes es troben en un 37 per cent de fracàs escolar, molt per sobre de la mitjana estatal, que és del 29 per cent, i bastant més encara de la mitjana europea, que és del 18,5 per cent, segons dades de l'any 2002.

El president autonòmic va reconèixer que el model econòmic balear, basat en una economia de serveis, fomenta l'abandonament prematur dels estudis per part de molts joves, el qual, amb els anys, «aconseguirà empobrir el teixit social» i amb això la capacitat de ser competitius.

Davant d'aquest panorama, va advocar per «una major implicació de l'entorn familiar i de les institucions socials».

Ara, el director general d'Inspecció Educativa del Govern, Jaume Joan, i el professor d'Economia de la UIB Joan Rosselló varen anar més enllà i varen alertar de les conseqüències del fracàs escolar i de la baixa formació en l'economia.

Joan va explicar que «un fracàs escolar de més del 30 per cent indubtablement té un cost econòmic molt alt. Això suposa que els recursos destinats a aquests alumnes han fracassat». El director general d'Inspecció Educativa va afegir que, «a més, molt probablement aquests alumnes hauran d'anar a una escola d'adults, amb el cost que això suposa». Finalment, Joan va advertir que «hi ha un cost indirecte» que es reflecteix en la baixa productivitat dels treballadors que varen viure aquestes situacions. Rosselló va confirmar aquesta darrera tesi i va assegurar que, «sens dubte, una baixa formació repercuteix en un salari i una productivitat baixos».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.