algo de nubes
  • Màx: 17.74°
  • Mín: 8.69°
17°

Balears té condicions per fer front a les noves demandes del turisme

Els experts proposen corregir l'excés de construcció i millorar el servei

«Les Balears estan en condicions d'afrontar els canvis de la demanda». Per aconseguir-ho, tan sols necessiten «corregir els desbarats urbanístics, millorar la seva capacitat d'acollida i fer-se més visibles a l'exterior». Els experts reunits ahir en el fòrum de professionals de Tecnoturística donaren un saludable vot de confiança al conjunt de sectors que integren la primera indústria de les Illes.

Els representants de les Oficines Espanyoles de Turisme -OET- a l'estranger exposaren ahir a Palma la seva visió sobre la situació actual i sobre les tendències de la demanda en els principals mercats emissors. Els responsables de les OET de Londres i Berlín, Juan Sanabria i Àlvaro Blanco respectivament, coincidiren a confiar en les possibilitats de les Balears com a destinació de referència, sempre que sàpiguen aprofitar nous camps emergents, com el turisme de gent gran europeu.

Quant a l'evolució prevista per al 2005 en els mercats emissors tradicionals, Sanabria i Blanco expressaren un «optimisme moderat». Les Balears sempre tindràn l'atractiu de «sol a bon preu». No obstant això, més enllà del clima i del cost convé explorar segments específics i diversificar l'oferta.

«Fer somiar»
El director de l'OET de París, Jaime Axel Ruiz, va ser la veu més crítica que se sentí en el debat moderat pel director general de Promoció Turística, Eduard Gamero. Ell va ser, en aquest sentit, qui convidà les institucions i els empresaris turístics de l'Arxipèlag a invertir en promoció per «fer visibles» les Illes a l'exterior i, alhora, per estimular mercats alternatius com el francès.

Jaime Axel Ruiz advertí que les Balears «han perdut la capacitat de fer somiar el turista», per la qual cosa convé «corregir els desbarats urbanístics, recuperar la capacitat d'acollida i millorar el servei». Aspectes que la resta de ponents completà amb una aposta per la modernització hotelera, a més de l'oferta complementària i de les infraestructures.

El director d'Informació Turística del Consell de Mallorca, Josep Bestard, també intervingué en el conjunt de ponències per argumentar que «davant d'un escenari ple d'incerteses, un aspecte cabdal és invertir més en promoció, diversificar la nostra oferta i, sobretot, recuperar el somriure i la cordialitat, l'amabilitat i el respecte cap al turista».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.