L'oposició vol la modificació 'total' del projecte per soterrar el tren

PSOE, PSM i EU-EV consideren que l'actual està 'sobredimensionat'

TW
0

«Sobredimensionat, irresponsable i dissuasori de l'ús del ferrocarril» són alguns dels qualificatius que els partits de l'oposició dedicaren ahir al projecte del Govern balear per soterrar les vies del tren a Palma. Basant-se en aquesta opinió, el grup socialista, amb el suport de PSM i EU-EV, ha presentat al Parlament una proposició no de llei que insta l'Executiu a reconsiderar totalment el disseny de les obres esmentades amb l'objectiu de garantir el servei fins al centre de Palma durant el temps que s'executen.

A més, es demana a la Conselleria d'Obres Públiques que pacti amb l'Ajuntament la modificació dels plans prevists per al carrer Jacint Verdaguer, on estan instal·lades les vies en l'actualitat. En aquesta zona el Govern pensa construir quatre carrils per a vehicles i l'esquerra aposta perquè l'espai es «recuperi per als ciutadans». El diputat del PSIB-PSOE, Francesc Quetglas, considerà que el soterrament és necessari però, tal com està concebut ara mateix, incidirà negativament en l'hàbit dels usuaris del tren. «I és que si el servei està dos anys sense arribar a la plaça d'Espanya, molts de clients tornaran a agafar el cotxe». La mateixa teoria mantenia la nacionalista Maria Antònia Vadell, qui feia una crida als responsables del Govern balear perquè «reflexionin i actuïn amb responsabilitat».

Per la seva part, el parlamentari d'EU-EV Miquel Rosselló només trobava dues explicacions a la paralització de la línia que arriba al «cor» de la ciutat. «1: que la Conselleria vulgui omplir les butxaques de l'empresa que s'encarregui de traslladar els usuaris des de l'estació provisional (a Son Fuster) a la plaça d'Espanya o 2: que, definitivament, el Govern no aposta pel tren». Les tres formacions anuncien que duran les seves propostes a l'àmbit municipal. Tanmateix, adverteixen que donaran suport a futures mobilitzacions convocades per la plataforma ciutadana que defensa la potenciació del ferrocarril.