Gesa ha anunciat que investigarà les possibles deficiències en el subministrament elèctric de les empreses industrials de Mallorca. Així ho declarà un portaveu de la companyia de gas i electricitat de les Balears després de conèixer les queixes formulades per la Pimem a través d'un estudi elaborat entre els seus associats.
L'esmentat informe afirmava que un 60% dels industrials afiliats a la patronal del petit i mitjà comerç de Mallorca definia com a «problemàtica» la situació de les infraestructures i proveïdors de subministraments. D'aquests, un 86% qualificava de «deficient» la qualitat del servei que presta Gesa-Endesa. Els empresaris denunciaven les contínues oscil·lacions de la tensió que «redueixen la rendibilitat de les màquines i produeixen nombroses avaries».
Tot i que cap directiu de Gesa no volgué valorar ahir els resultats i percepcions reflectits a l'estudi elaborat per Pimem-Indústria, el portaveu de la companyia afirmà que «hem de veure qui té problemes de subministrament i de quina mena de problemes es tracta. Ens posarem en contacte amb els clients 'insatisfets' i investigarem les possibles deficiències que hi pugi haver».
La filial d'Endesa a les Balears té un servei gratuït d'atenció al client en el cas que aquest detecti oscil·lacions en la tensió. Es tracta d'un «registrador» que s'instal·la a la xarxa i que permet fer un seguiment de la qualitat del subministrament elèctric. «Allò que passa sovint és que moltes empreses tenen un volum de maquinària que supera la potència contractada, i això pot afectar seriosament la tensió elèctrica», argumentà.
El president dels industrial adscrits a Pimem, Jaume Xavier Rosselló, destacà dijous passat que «és molt important el nombre d'empresaris que considera els servei elèctric com el pitjor de tots. Demanarem al Govern que assumeixi el problema com una qüestió d'Estat». Rosselló afegí que exigiran un enfortiment de les sancions en el cas que es reproduexin les panes elèctriques. Tanmateix, Gesa afirmà que té la situació controlada i que estudiarà la percepció dolenta que té l'usuari del servei que se li ofereix.