El sector turístic de Mallorca considera prioritari «redefinir i potenciar la identitat corporativa» de l'illa i, per tant, promoure una imatge diferenciada de tot l'Arxipèlag. A més, els empresaris del sector reclamen «una major coordinació d'esforços i un millor aprofitament de les sinèrgies» entre el sector públic i privat.
Aquestes són algunes de les línies recollides a les Directrius de gestió estratègica de promoció turística per a Mallorca -DGEM-, que van ser presentades ahir a l'Escola d'Hoteleria de la UIB en un acte que va ser presidit pel conseller de Turisme, Joan Flaquer. Un equip de 28 persones, coordinat per Antoni Munar, ha elaborat un pla que pretén ser una eina útil per fer front a una situació cada vegada «més caòtica i turbulenta».
Entre les línies estratègiques descrites a les DGEM s'hi troben recomanacions com «aprendre a escoltar», per adequar productes i serveis a la demanda; «valorar» conceptes com higiene, sanitat, seguretat i medi ambient; o «incentivar» la formació professional i la innovació en totes les empreses turístiques.
Les directrius assenyalen el perill que representa la «inadequada» relació entre preu i qualitat, la creixent incorporació de noves destinacions i destaca la necessitat de contrarestar «cert corrent d'opinió local contrari al turisme». Finalment, les DGEM afirmen la necessitat d'una terminal de creuers al port de Palma i un palau de congressos per satisfer la demanda.