El PP compara els primers 100 dies de ZP amb el «disbarat» del Pacte

Salom acusa Antich de torpedinar els projectes del Govern balear

TW
0

La diputada mallorquina del Partit Popular Maria Salom va fer ahir balanç dels primers cent dies de govern socialista. Des del seu escó al Congrés, Salom observa que el gabinet de José Luis Rodríguez Zapatero està repetint els mateixos «disbarats» que el Pacte de Progrés quan dirigia la política autonòmica.

Promeses incomplides, mentides constants, contradiccions entre amb els seus 'socis', contradiccions entre els diferents ministres, manca d'iniciatives legislatives, enganys als ciutadans i una acció de govern orientada a les minories són alguns dels defectes que la diputada «popular» veu en l'Executiu del PSOE.

«És un Govern obsessionat pel passat que no impulsa projectes nous i que, per contra, es mostra hiperactiu a l'hora de revisar tot allò que va fer José María Aznar», manifestà Salom. Pel que fa a aspectes concrets relacionats amb les Illes Balears, acusà el secretari general del PSIB-PSOE, Francesc Antich, de torpedinar els projectes que l'anterior Govern espanyol va comprometre amb Jaume Matas, en al·lusió al Conveni de Carreteres o al finançament sanitari.

Per aquest motiu, Salom demanà al líder socialista que «deixi de posar pals a les rodes» del Govern autonòmic i convenci Madrid que financi l'hospital Son Dureta II.

A la roda de premsa per fer balanç dels cent primers dies de Zapatero al palau de la Moncloa també hi eren presents el diputat pel PP balear Miquel Àngel Martín Soledat i el portaveu de la formació, Miquel Ramis.

Ramis no deixà passar l'oportunitat per incidir en les similituds entre l'Executiu espanyol i el Pacte de Progrés que va liderar el mateix Antich. El portaveu del PP a les Illes qualificà de «dejà vu» ambdues experiències polítiques. Ramis comparà el somriure de Zapatero amb el de la Gioconda de Leonardo Da Vinci, «perquè no se sap si és una expressió d'alegria, si denota estupidesa o és que no s'assabenta de res».