J.T. Palma.
La longitud de la xarxa ferroviària de les Balears queda enfora dels paràmetres de l'Estat i d'Europa, no tan sols en relació amb l'extensió del territori, sinó també amb la població. Un informe de la Plataforma en Defensa del Tren aprecia, a més, que el servei és més econòmic i segur que el cotxe. Segons el document, la xarxa ferroviària balear necessitaria 376 quilòmetres per poder equiparar-se amb l'europea i 280 per aconseguir la mitjana espanyola. Si bé les Illes arribaren a disposar de 250 quilòmetres de via en els anys 80, quedaren només amb 43 i ara en tenen 76. En aquests moments, la UE té 0'41 quilòmetres de via per cada mil habitants i l'Estat espanyol en té de mitjana 0'31, però a les Balears la xifra es redueix a 0'083 quilòmetres de xarxa. L'estudi també considera que el ferrocarril és més econòmic que el cotxe i en posa com a exemple el trajecte sa Pobla-Palma, que en tren surt 300 euros a l'any més barat que en cotxe per a l'usuari. La Plataforma entén, a més, que la situació del ferrocarril explica que les Balears dupliquin la mitjana estatal de mortalitat en carretera.
Les Balears són lluny dels paràmetres europeus en longitud de via fèrria
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
De moment no hi ha comentaris.