algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
15°

La línia de tren d'Inca a Manacor restablirà el servei per setembre

S'ha previst que arribi fins a Sineu a final del mes de juliol

ALBERT ARTÉS.Comarca.
La línia de tren Inca-Manacor s'obrirà del tot el pròxim mes de setembre. Així ho va manifestar ahir la consellera d'Obres Públiques, Habitatge i Transports, Mabel Cabrer amb a la visita que el Govern va organitzar, durant el matí i el migdia, a una sèrie de punts problemàtics d'aquesta via.

A la trobada hi assistiren també representants d'entitats i dels ajuntaments de la comarca. Els enginyers i la consellera mostraren als assistents la inseguretat de la via fèrria, inaugurada l'11 de maig del 2003, i en conseqüència la necessitat que aquest trajecte quedi fora de servei fins que la infraestructura sigui prou segura per poder-la obrir de nou.

Segons Cabrer, «treballant amb els màxims recursos a l'abast, la línia tornarà a ser operativa a final de juliol, entre Inca i Sineu, i a més al llarg de setembre s'obrirà el tram que arriba fins a Manacor».

Tanmateix, entre la gent aplegada no tothom compartia el parer de la màxima responsable de Transports. Els membres de la Plataforma d'Usuaris del Tren protestaren per la decisió adoptada per la Conselleria, de tancar el ferrocarril. D'aquesta manera, defensen una altra solució: obrir del tot la línia, de manera que el tren circuli a una velocitat prudencial a les zones més delicades on el terreny podria cedir, a causa de les vibracions produïdes pel comboi, anant amb la rapidesa habitual.

La consellera els va replicar qualificant aquesta proposta de «tercermundista». I va aclarir que «es restablirà el servei quan els informes dels tècnics siguin favorables per a la seguretat dels viatgers». Cabrer criticà amb duresa l'actual oposició, que mentre governava durant la darrera legislatura va autoritzar l'inici dels viatges comercials -en plena campanya electoral. Així, afirmà que «aquest servei no es podia obrir amb totes aquestes deficiències».

Entre el públic també hi havia qui demanava per què el Govern actual no va tancar la línia a principi del seu mandat, si sabia que la infraestructura presentava totes aquestes anomalies. La Conselleria ha estat assessorada per tres consultores d'enginyeria tècnica i geològica, que han determinat els diferents punts d'actuació. El conjunt dels informes presentats indica que s'haurà d'intervenir en 17 trinxeres, d'entre 3 i 7 metres d'altura, dissenyant noves estructures de contenció o bé reforçant les ja existents, considerades perilloses.

Una altra reclamació que es podia escoltar ahir era el fet que l'empresa concessionària del transport amb autobús a Manacor hagi reduït el nombre de línies de 14 a 8 i hagi pujat el cost del bitllet. La consellera Mabel Cabrer afirmà que no en tenia constància.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.