Agents i touroperadors proposen premiar les vendes anticipades

La mesura implicaria avançar les ofertes per estimular els mercats

TW
0

JOAN C. PALOS. Madrid.
El moderat optimisme que impera entre els agents de viatge i els touroperadors a Fitur, s'ha vist reforçat per les nombroses incògnites que planteja la temporada turística de les Balears en el 2004. Vista la situació, i amb un canvi en la comercialització que endarrereix fins al darrer minut la contractació, agents de viatges i touroperadors proposen premiar al màxim les vendes anticipades. Un estímul de la demanda que es fonamentaria en avançar les ofertes i, si es necessari baixar els preus hotelers.

El president de la Federació Internacional de Touroperadors (IFTO), Martin Brackenbury, digué ahir a Madrid que «per invertir el procés, ara tenim l'oportunitat de baixar els preus per estimular les vendes». Brackenbury insistí que «han de ser els holetes qui baixin els preus ara, si no pot ser que arribem tard».

Per la seva banda, el president de la patronal balear d'agents de viatges (AVIBA), Jaume Bauzà, afirmà que la fira turística de Madrid «ha palesat la necessitat de premiar el client que compri de manera anticipada el seu paquet turístic». Per això, Bauzà proposà que les rebaixes «s'apliquin tot d'una que els programes de temporada surten al mercat i, a continuació, el producte es vagi encarint a mida que passa el temps».

El mercat britànic continua estacionat, amb un encariment d'un 15% en el paquet turístic com a conseqüència de l'apreciació de l'euro respecte la lliura i una inflació del 2%. Mentrestant, en el mercat alemany el nombre de reserves creix espectacularment, un 30%, tot i que la quantitat és molt petita.

Tot i que el producte turístic balear és «excel·lent», Brackenbury advertí que «els preus són desorbitats i això resta competitivitat a la nostra destinació respecte d'altres mercats de l'entorn europeu». El president d'IFTO valorà positivament la iniciativa de Tourespaña i els agents alemanys de sortejar viatges com a sistema de promoció. Una iniciativa que també agradà al president Matas.