Denuncien Son Dureta per suposada negligència en la mort d'un infant

Els familiars dugueren la nina tres pics en quatre dies a l'hospital perquè no millorava

TW
0

Familiars d'una nina de 17 mesos que va morir dissabte varen comparèixer ahir als jutjats de Palma i varen interposar una denúncia contra l'hospital de Son Dureta per un suposat cas de negligència mèdica. Els fets varen començar dimecres passat. Els pares de la nina varen notar que tenia febre i que no es trobava bé i varen optar per dur-la a Son Dureta perquè fos examinada. Els facultatius varen dir que es trobava malament a causa d'un virus i li varen receptar diversos medicaments per baixar la febre. Tanmateix, l'infant no va millorar i l'endemà els pares varen tornar a portar-la a l'hospital ja que tenia gairebé 41 graus de febre, tos i bastant mucositat.

Els metges del centre, sempre d'acord amb la denúncia dels pares, varen tornar a examinar la petita i varen dir als familiars que tornassin a casa i que seguissin el mateix tractament. La matinada del dia 17 es va tornar a repetir la mateixa situació. Els pares van portar la nina a l'hospital ja que havia empitjorat i els metges la varen revisar i li varen donar un altre tractament. Tot seguit varen indicar als pares que podien tornar al seu domicili. Hores més tard es va produir la mort de la nina. Els seus progenitors varen notar que presentava símptomes d'atordiment i que amb prou feines respirava.

En aquestes circumstàncies varen telefonar al 061 per demanar una ambulància. Durant el temps que va tardar a arribar el vehicle sanitari, es donaven instruccions a la família per telèfon sobre el que havia de fer. Els pares li varen fer el «boca a boca» a la nina i varen començar a practicar-li un massatge cardíac per veure si reaccionava.

Quan va arribar l'ambulància, el personal sanitari va continuar amb la reanimació i varen traslladar la petita urgentment a Son Dureta, on no es va poder fer res per salvar-li la vida. Els familiars varen interposar ahir una denúncia contra l'equip de guàrdia de Pediatria de l'hospital durant els dies 14, 15 i 17 per una suposada negligència mèdica ja que, indiquen, no se li feren ni anàlisis ni radiografies. Es preveu que es practiqui l'autòpsia al cadàver per conèixer més dades sobre les causes de la mort.