L'Ajuntament de Palma vol acostar les oficines d'informació turística als hotels, de manera que les recepcions dels establiments respectius siguin el primer punt de contacte del client amb tota l'oferta cultural i d'oci de la ciutat. La iniciativa parteix de la regidoria de Turisme i s'ha consensuat amb els empresaris del sector de Palma.
La primera mesura prevista serà l'edició de guies, revistes i d'un DVD que s'emetrà pel canal intern dels hotels, amb els quals es vol donar a conèixer les diferents alternatives culturals, gastronòmiques i d'oci a la capital balear.
«Prentenem dissenyar un producte per a Palma com a destinació turística», explicà la regidora de Turisme de Palma, Francesca Bennàssar. I afegí que «la nostra ciutat té hotels amb molt d'encant i una oferta molt rica i variada».
Bennàssar es reuní dijous amb membres de l'Associació Hotelera de Palma per traçar les principals línies d'acció amb l'objectiu de captar el client decity break, un turisme de negocis i congressos que amplia la seva estada per conèixer un poc més la ciutat visitada.
«Hem de ser els amfitrions dels nostres clients i aprofitar els esdeveniments que tenen lloc a Palma per oferir-los coses per fer o llocs per visitar», assegurà la presidenta dels hotelers de Palma, Marilen Pol. Per la seva banda, Bennàssar afirmà que «tot això necessita una connexió directa amb les recepcions dels hotels, i per aquest motiu l'Ajuntament ha de ser el pont entre la informació i el client».
La iniciativa no significa, en cap cas, la supressió de les tres oficines turístiques municipals a Palma. De fet, la Sala té previst obrir-ne dues més, una al parc de la Mar i l'altra a la cantonada entre Jaume III i el passeig de Mallorca. També se'n preveuen sis de mòbils en temporada alta.
Marilen Pol demanà a Cort que l'oferta cultural de Palma obri també en diumenge. «Hem de fer més coses perquè venir a Palma resulti atractiu al turista. Tenim una ciutat meravellosa, però hi necessitam activitats per oferir», conclogué la presidenta dels hotelers palmesans.
Indicadors turístics
La regidoria de Turisme està dissenyant tot un sistema d'indicadors amb l'objectiu d'avaluar la quantitat i el tipus de clients, com també el seu grau de satisfacció. La planta hotelera de Palma la componen 34 establiments i 7.300 places. Turisme de negocis, de congressos i d'esdeveniments defineix el perfil del client. Just en un mes s'haurà definit la metodologia i a final d'any ja es podria disposar de les primeres dades consolidades.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.