El Govern eliminarà la vibració del tren a Palma i Marratxí aquest any

L'obra s'iniciarà abans de l'estiu i està pressupostada en 4 milions

TW
0

El Consell d'Administració de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) treurà a concurs dia 27 les obres que permetran substituir els trams pròxims a habitatges de la via de tren que s'estén entre Palma i Marratxí per altres que evitaran que als edificis se sentin les vibracions causades pel pas del ferrocarril. Així ho varen anunciar ahir la consellera d'Obres Públiques i Transports, Mabel Cabrer, i el gerent de l'SFM, Rafael Pons.

El nou sistema s'anomena «via en placa» i es començarà a implantar abans de l'estiu. L'actuació sobre un total de 2'9 quilòmetres de via té un cost pressupostat de 4'14 milions d'euros. Aquestes obres es realitzaran concretament a un tram dins Palma pròxim a l'estació de Son Rullan, que és a la barriada de Verge de Lluc, i que té una extensió de 600 metres i a un altre de 2.300 metres que anirà aproximadament entre el Pont d'Inca i cas Miot (prop del Centre Comercial Alcampo).

Pel que fa a les vibracions que se senten entre els habitatges que estan compresos entre Son Rullan i la plaça d'Espanya quedaran pràcticament eliminades amb el soterrament de les vies del tren, segons va explicar Pons.

Aquest projecte està englobat en un conjunt d'inversions que s'executaran durant dotze mesos i que tenen un pressupost total de 19,6 milions d'euros. La més important econòmicament és la substitució dels carrils entre Palma i Inca per uns més pesats que permetrà eliminar els garrots existents en l'actualitat i que s'arribi durant més temps a la velocitat màxima de 100 quilòmetres hores. Segons Pons «això és fer via, millorar el servei, i no presentar projectes estrelles, com va fer el Pacte amb la línia a Manacor, que després no saben com mantenir-la».