El capità del «Milennium» culpa el iot Auriga de la col·lisió a Andratx

El responsable, jutjat per imprudència, sosté que és innocent

TW
0


El capità del vaixelMilennium, de la Trasmediterránea, que pilotava l'embarcació el dia que col·lidí amb el iot Auriga, el 7 de setembre de l'any 2001 en aigües d'Andratx, sostingué que l'accident es produí perquè el vaixell d'esbarjo realitzà una maniobra brusca a estribord. Aquesta declaració es realitzà en el judici que instrueix la jutgessa del Jutjat penal número 2 de Palma, en què s'asseu al banc dels acusats el capità del iot, el francès Franck Charles F. La Fiscalia demana l'absolució del marí, que defensen els advocats Pedro Palmer i Rafel Perera. Tanmateix, la Trasmediterránea, a través del lletrat Félix Ruiz, li imputa els delictes d'imprudència, danys i lesions, i sol·licita una pena de multa i una indemnització d'uns tres milions d'euros.

Explicà també que detectà de lluny la presència del vaixell ràpid de la Trasmediterránea, però que li cridà l'atenció que navegàs a tanta velocitat i tan a prop de la costa. El capità assenyalà que el vaixell navegava per darrere del iot i negà que hagués realitzat una maniobra brusca de gir, i que això motivàs el xoc.

L'acusat explicà que aquella nit realitzava la travessia entre Formentera i Andratx. Manejava l'embarcació des dels comandaments situats a la part superior i assenyalà que a prop de la costa realitzà dues maniobres per evitar col·lidir amb dos velers.

Diferent versió sostingué el responsable del vaixell de la Trasmediterránea, que el dia de l'accident duia uns 150 passatgers. El capità explicà que des de coberta, a l'altura de l'illa del Toro, detectaren la presència del iot, que navegava amb un rumb paral·lel al vaixell ràpid. El testimoni assenyalà que en aquesta situació no hi havia perill i que abans de la col·lisió ordenà una maniobra evasiva, que evità que es produïssin danys majors al vaixell.