El segon cinturó afectarà cent finques i canalitzarà 77.000 vehicles diaris

La nova fase anirà des d'Alcampo a la carretera de Valldemossa i s'obrirà el 2006

TW
0

La segona fase del segon cinturó de Palma es començarà a executar el proper setembre i estarà acabada la primavera de 2006, tindrà una longitud de 4'3 quilòmetres, connectarà l'autovia d'Inca amb la carretera de Valldemossa i comptarà amb quatre enllaços. L'obra costarà 33'6 milions, afectarà 100 propietats i s'expropiaran menys de 10 edificis. Segons les previsions del Govern, la carretera absorbirà més de 77.000 vehicles diaris que empren la via de cintura sense entrar a Palma.

La consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, va presentar ahir el projecte, que tindrà un període d'execució de 18 mesos, i va obrir el termini de presentació d'al·legacions, que és d'un mes per als afectats i de dos mesos per als ajuntaments. La titular d'Obres Públiques considerà «imprescindible» aquesta infraestructura per descongestionar els accessos a Palma i la via de cintura, que amb la nova via perdrà una quarta part del trànsit (77.515 vehicles diaris).

Segons els calculs de l'Executiu, 29.802 vehicles que circulen per l'autovia de s'Arenal evitaran accedir a la via de cintura i optaran pel segon cinturó; 24.491 vehicles diaris procedents de Palmanova, 2.572 de la carretera de Manacor, 11.283 de l'autovia d'Inca, 3.856 de la carretera de Sóller i 3.952 més de la carretera de Valldemossa també optaran per la nova via.

Acompanyada pel director general Carlos Jover, Cabrer va informar que l'autovia anirà des del centre comercial Alcampo fins a la carretera de Valldemossa, tindrà quatre carrils de 3'5 metres -dos per sentit- i una mitjana de 10 metres. En el seu traçat de 4.335 metres es podrà circular com a màxim a 100 Km/h.

El projecte suposarà l'ocupació de 16'7 hectàrees però se n'expropiaran 49 pels enllaços i camins de serveis per accedir a les finques. Segons Cabrer, hi haurà un centenar de propietaris afectats i no s'arribarà a les 10 edificacions a expropiar. L'obra costarà 33'6 milions, finançats per l'Estat amb el Conveni de carreteres.

La nova via tindrà quatre accessos a diferent nivell. El primer situat a la carretera vella de Bunyola, per millorar els accessos a les urbanitzacions de Marratxí, sobretot Nova Cabana, i sa Indioteria, a Palma; el segon a l'alçada del dipòsit de vehicles de l'empresa Hasso, que permetrà enllaçar el polígon de Son Castelló a través d'una nova via i la carretera de Sóller i Son Reus a través del camí 140, que s'ampliarà.

A la carretera de Sóller hi haurà un semienllaç que no permetrà canvis de sentit i el darrer enllaç complert estarà a la carretera de Valldemossa, on desembocarà a la finca de Son Ripoll. A aquest projecte se sumarà el desdoblament de la carretera fins a la UIB, on es preveu un nou accés, i el desdoblament de la primera fase del segon cinturó -des d'Alcampo fins a Carrefour- que tindrà caràcter d'autovia i sortirà a informació pública en 15 dies.