M.PUIGRÒS.Sa Pobla.
L'artista Nils Burwitz ja ha començat a treballar en les escultures que s'ubicaran a la plaça «de les Tres Cultures» de sa Pobla. El Consistori pobler projectà la creació d'una plaça a l'espai comprès entre els carrers de sa Creu, carrer Fra Juníper Serra i el carrer del Rei Jaume II, amb la intenció de rehabilitar la zona i crear-ne un espai modern i representatiu.
Dins la particular visió de l'artista de la llibertat de l'home i de les cultures del món, la primera composició mostrarà com l'home aconsegueix rompre l'esmentat mur. També hi haurà una representació de la dura tasca per tornar a pujar i de fer-se valer com a home. Finalment la composició de Burwitz representarà un home dret que ha aconseguit vèncer els obstacles.
Burwitz preparà tres composicions diferents per tal de representar la llibertat de l'home. Així un cop la plaça estigui enllestida es podrà veure un joc de plaques de formigó que s'aixecaran formant ombres i clars representant la caiguda del mur de Berlín.
Malgrat que el nom de la plaça encara no s'ha fixat oficialment, tot pareix indicar que serà coneguda com la plaça de «les tres cultures». El pressupost inicial per a la realització de la plaça és de 180.000 euros (30 milions de les antigues pessetes), dels quals previsiblement l'equip de govern ja n'inclourà una part als pressuposts municipals d'aquest any i la resta es preveuran de cara al proper 2005.
El tinent de batle de l'Ajuntament de sa Pobla, Antoni Serra, assenyalà que encara no se sap amb exactitud quan es començaran a executar les obres, però malgrat tot «ja s'està treballant en la realització de les escultures», apuntà.
Un cop que les obres hagin finalitzat, la plaça serà un espai verd envoltat de les escultures de Burwitz que faran ombra. La maqueta realitzada per l'arquitecte Antoni Pons on també es recull la ubicació exacta de les escultures que representen la llibertat de l'home es troba ara a l'àrea d'Urbanisme de la Sala.
Així, durant la passada Fira de Tardor, els veïns ja van poder conèixer de primera mà l'esmentat projecte, ja que va ser exposat juntament a altres projectes com el de Can Cirera Prim, el del centre de dia o la recuperació de les típiques marjals pobleres en el vestíbul de l'Ajuntament.
La idea que l'artista Nils Burwitz, resident a Mallorca, té de les llibertats de l'home i de les diferents cultures del món quedarà plasmada en una moderna plaça prop de la ronda Nord en el seu tram inicial arribant d'Inca a sa Pobla, on actualment hi ha un descampat amb estructura rectangular amb grava al terra.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.