algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 16°
16°

El Govern preveu que les Balears doblaran l'any que ve el creixement econòmic

El PIB del 2004 se situa entorn de l'1'4%, i enguany serà del 0'7%

Amb les dades a la mà, el Govern creu que Balears pot doblar el seu ritme de creixement en el 2004. De manera que si per enguany es preveu tancar l'excercici amb un PIB del 0'7 per cent, l'activitat a les Illes es podria incrementar en els pròxims dotze mesos fins l'1'4 i l'1'7 per cent. És clar que totes les esperances se centren en «la millora de l'entorn europeu».

La directora general d'Economia, Maria Marquès, presentà ahir l'informe de Conjuntura Econòmica de les Illes Balears, referit al tercer trimestre de 2003, i les previsions per al 2004. Marquès destacà que, de setembre a novembre, «tot i que l'activitat a les nostres Illes continua registrant un baix nivell general, s'observa una lleugera recuperació del 0'8%», suportada per l'increment d'un 22% en la demanda energètica.

L'informe de la Conselleria d'Economia i Hisenda constata «una minoració en l'activitat turística». En aquest sentit, l'apreciació de l'euro enfront de la lliura, l'apatia de les economies d'Europa central, els canvis estructurals en la demanda i la pressió dels mercats emergents han determinat el baix comportament d'aquest sector en el 2003.

El Govern situa l'economia balear en un «marc d'incertesa». La desacceleració de la construcció -un 1% en un any- es vol compensar amb un increment de la inversió pública en infraestructures, per la qual cosa la licitació creix un 130%. I mentre que el sector serveis canvia la tendència, tot i que amb una lleugera recuperació del 0'7% en el segon trimestre, els ingressos hotelers no es recuperen després de l'espectacular baixada de preus a l'estiu.

Per tot això, la directora general d'Economia expressà la confiança que «la millora de l'entorn europeu contribueixi a la recuperació». En aquest sentit, cal esperar la recuperació de l'economia alemanya -amb una previsió de creixement de l'1'8% al 2004- i, en general, de tota la zona euro.

Per illes, Menorca continua registrant el major ritme d'activitat de tot l'arxipèlag, un 1'1% en el tercer trimestre, mentre que Mallorca i Eivissa mantenen uns nivells més baixos, del 0'7% i del 0'3% respectivament. Pel 2004 s'espera que, com enguany, els sectors agrari (1'4%) i de construcció (1'6%) mantenguin una activitat estable, mentre que indústria i energia i els serveis es podrien veure afavorits per la recuperació de la demanda als mercats exteriors, la construcció i el turisme.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.