nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín: 11°
14°

Balears aconsegueix reduir un 17% la sinistralitat laboral de gener a setembre d'enguany

En els primers nou mesos d'enguany, Balears ha aconseguit rebaixar un 16,67% la sinistralitat laboral a les empreses. Tot i així, de gener a setembre, es produïren 19.491 accidents amb baixa laboral, segons dades de l'Institut de Salut Laboral (ISLIB).

Tot i la progressiva reducció de la sinistralitat a la feina, la situació continua sent molt preocupant. Els sectors de serveis i construcció continuen liderant el rànquing d'accidents amb 17.174 sinistres amb baixa laboral.

A més, els estudis dels sindicats detecten un alt índex de sinistralitat en aquells treballadors que tenen una antiguitat a l'empresa inferior als sis mesos en el mateix lloc de feina. Situació que, segons UGT, és reflex de la precarietat laboral, la constant rotació i l'eventualitat.

A l'actualitat, l'índex d'incidència d'accidents de treball amb baixa a les Balears és del 60,61%, la més baixa dels darrers 5 anys. Si continua per aquest camí decreixent -en el 2002 la sinistralitat es reduí un 10,69% i en el 2001 un 5,29%- des de l'ISLIB s'assegura que podríem tancar l'any amb un índex molt inferior a anys anteriors.

Tot i que els accidents lleus són la gran majoria (de gener a setembre, 19.242), els mortals continuen representant el costat fosc de la crònica negra del món laboral, 6 morts en 9 mesos. En aquest sentit, la progressiva conscienciació d'empresaris i treballadors, a més de la imminent aplicació de la reforma del marc normatiu de la Llei de prevenció de riscs laborals i el suport de les administracions competents en la matèria poden aportar una millora significativa en la reducció de la sinistralitat.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.