nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín: 12°
14°

Un 32'2% dels ciutadans illencs segueixen «bastant» o «molt» TV3

Una enquesta revela que el 10% la tenen com a primer canal

Un 32'2% de la població de les Balears es considera «públic fidel» (la veuen «bastant» o «molt») de TV3, segons l'Enquesta de consum, opinió i imatge de les cadenes de TV i perfil del consumidor a les Illes Balears, realitzada per un equip de la UIB, dirigit per Margalida Gili, professora de l'Àrea de Psicologia Social. Aquest estudi només es refereix a les emissores de la Península i no inclou l'audiència de les cadenes mallorquines. Un 10% dels illencs afirma que aquesta cadena és la primera opció quan encenen el televisor. Els percentatges corresponents als altres canals són 36'3% per a TVE1; 21'1% per a Antena 3 i 17'3% per a Tele 5. La resta té audiències inferiors.

Aquestes dades vénen a demostrar la penetració del canal que indicà un anterior estudi de Sofres, segons el qual el documental sobre Joan March havia estat el programa més vist a les Balears, seguit per aproxidament 117.000 illencs. L'estudi, realitzat entre el 13 i el 17 de març del 2001 sobre una mostra de 893 persones, conclou que, «en termes generals, les persones que més veuen TV3 viuen preferentment a Menorca, són en major mesura homes, tenen menys de 35 anys, el títol de batxiller o estudis superiors, un nivell socioeconòmic mitjà o mitjà-alt i parlen català a ca seva habitualment».

Els enquestats, amb un percentatge superior al 90% (91'3% a Mallorca, 92'7% a Menorca i 97'8% a Eivissa i Formentera), atorguen una nota superior al 5 -en una escala de 0 a 10- a TV3. La puntuació mitjana és de 6'5 i un 56% dels que puntuen li assignen una nota de 7 o de 8. L'Enquesta de consum posa en relleu una demanda de més programació relacionada amb les Illes Balears. De fet, l'exigència és expressada per un 68'5% de la població.

Per illes, TV3 es veu amb més freqüència a Menorca, seguida per Eivissa-Formentera. És a Mallorca on els percentatges de les persones que la veuen almenys «alguna vegada» (64'8%) i també de les persones que la veun «molt» (9'7%) són menors. En relació al gènere dels programes, TV3 obté el favor dels illencs en els espais meteorològics amb un 21'3%, tan sols superat per la primera de televisió espanyola. A continuació vénen les retransmissions futbolístiques (20'6%) i les sèries de producció pròpia (també un 20'6%). En aquests terrenys TV3 competeix directament amb l'audiència de les cadenes d'àmbit estatal.

Els informatius de TV3 són seguits per un 8'5% de l'audiència, molt per darrere de TVE1 (46'3%), Antena 3 (20'9) i Tele 5 (17'8%). Durant els dies en què es realitzà l'enquesta (del 13 al 17 de maig del 2001) els programes de TV3 més seguits a les Illes foren: el futbol (23'6%), La pel·lícula sense interrupcions (22'8%); Set de nit (20'8%); Gol a go (19'6%); Trenta Minuts (18'3%); Talassa (15'5%); Club Super 3 (14'4%); La columna (13'6%) i El cor de la ciutat (11'8%).

L'estudi constata l'escassa acceptació que ha tingut entre mallorquins, menorquins i pitiüsos la recepció del valencià Canal 9, el públic fidel del qual (25'6%) és inferior al de la segona cadena de Televisió Espanyola (28'2%). Tan sols un 3'1%, més de tres vegades menys que TV3, de la població té la cadena valenciana com a primera opció quen encén el televisor. Canal 33 en el dels documentals. Així, de les persones que confessen tenir una preferència per aquest gènere, un 7'4% opta per aquesta cadena, tan sols superada per la segona de TVE, que n'absorbeix el 78'9%.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.