algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:

El Consell aprovà totes les autovies dissenyades pel PP

El ple donà ahir via lliure al Pla de carreteres i al Pla territorial de Mallorca

91086

El conseller insular de Territori, Bartomeu Vicens, defensà el projecte territorial.

SERGE CASES.


La xarxa d'autovies dissenyades pel Partit Popular (PP) i el segon cinturó de Palma, entre altres projectes, ja tenen el vistiplau definitiu del Consell Insular de Mallorca (CIM). El ple de la institució illenca aprovà ahir, amb els 18 vots a favor del PP i d'Unió Mallorquina (UM) i els 12 vots en contra de l'esquerra, la modificació del Pla de carreteres de Mallorca.

Ara el Govern pot tirar endavant les autovies d'Inca a Manacor, d'Inca a sa Pobla, de Peguera a Santa Ponça i la de l'Arenal-Llucmajor, sense cap variació respecte de la proposta original de l'Executiu del PP. A més, el CIM podrà acabar el segon cinturó de l'àrea metropolitana de Palma. En el debat, l'esquerra demanà des del principi que es retiràs el punt, perquè considerava que hi havia hagut poc temps per estudiar-lo i perquè una proposta que afecta tants de quilòmetres de calçada no és cap modificació, sinó l'aprovació d'un nou Pla de carreteres molt diferent de l'anterior.

Després d'una introducció, a càrrec del conseller de Carreteres Antoni Pascual, sobre la tramitació que el Pla ha hagut de passar, agafà la paraula la consellera d'EU-EV, Margalida Rosselló. La representant ecologista, exconsellera de Medi Ambient del Govern, va ser la primera a proclamar que «aquest és un nou Pla de carreteres, que no té res a veure amb l'anterior». Així, denuncià que debatre'l com a modificació «vulnera les Directrius d'Ordenació Territorial», idea en la qual poc després insistiria el socialista Francesc Quetglas.

Rosselló sospità que darrere les noves infraestructures «s'hi amaga «un negoci important». El portaveu del PSM, Antoni Alorda, també va demanar que es retiràs de l'ordre del dia el Pla, insistint que diferents col·lectius professionals han assegurat que «feien falta almenys dos mesos, i no un, per presentar al·legacions». Alorda, a més, va retreure a Antoni Pasqual que «UM diu en els pobles que no vol les autopistes, que l'hi obliga el PP».

Des del PSIB, Francesc Quetglas va aprofundir en l'incompliment, segons ell, de les DOT i assegurà que «és un frau polític i no està legitimitat» i va anuncir que l'impugnaran. En aquest sentit, Pasqual assegurà que «es mantenen els traçats existents» i just alguns «es transformen en autovies», per la qual cosa «es tracta -afirmà- d'una modificació». En aquest cas, no vulneraria les DOT. Finalment, en representació del PP, Fernando Rubio recordà que guanyaren els comicis passats i defensà les autovies per la seva «seguretat».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.