La futura ronda de Felanitx, les obres de la qual arriben al final de la primera fase amb la construcció d'una rotonda a l'inici de la carretera que connecta Manacor amb Felanitx, s'allargarà a manera de pont elevat sobre la via del ferrocarril en el seu pas pel nucli urbà.
La Conselleria d'Obres Públiques ha estudiat aquesta opció tècnica com la més adequada per solucionar la intersecció del nou eix per a Felanitx amb la xarxa ferroviària de Manacor. La continuació de la segona fase de la ronda més enllà de la línia del tren és del tot necessària per posar fi al caos circulatori i a les retencions que la ciutat pateix cada dia.
Si bé la Conselleria encara no ha redactat el projecte definitiu, l'empresa encarregada de les obres del vial de Felanitx assegura que el pont elevat damunt el ferrocarril hauria de fer devers sis mestres d'alt. Així, estaríem parlant d'una instal·lació de dimensions considerables que s'aixecaria en els límits del nucli urbà de la localitat.
El pont tindrà dos carrils en cada sentit i es destinarà a la circulació de cotxes i camions.
Obres Públiques aposta per aquesta opció abans d'haver estudiat altres possibilitats. Una d'aquestes solucionava la intersecció d'ambdues vies amb la construcció d'un sistema de rotondes amb passos a nivell. Tal possibilitat es descartà per la seva perillositat.