La fira turística de Londres, la World Travel Market, tancà ahir les seves portes. Govern i sector turístic ja tornen a ser a la primera línia de batalla, conscients que Balears n'ha sortit reforçada. Els contactes directes amb els representants turístics britànics han permès recobrar la confiança en un mercat molt important per a les Balears que, tot i els missatges catastrofistes dels touroperadors, no dóna per ara símptomes de feblesa.
Pel director general de Promoció Turística del Govern, Eduard Gamero, allò més important de la fira turística de Londres ha estat «poder escenificar la reconciliació» entre el sector públic i el privat per «poder escometre junts noves i poderoses campanyes de promoció».
Miquel Vicens, president del Foment del Turisme de Mallorca, denuncià «l'alarmisme injustificat» dels touroperadors britànics. Tot i la reducció substancial de les reserves, al voltant d'un 36% per a l'estiu del 2004, Vicens assenyalà que la nova tendència del mercat apunta a «reserves a més curt termini», la qual cosa requerirà «afinar» el sistema de preus en funció de les temporades. En qualsevol cas, el president del Foment demanà «serenor i molt de seny» abans d'abaixar preus.
El president de la Federació Hotelera de Mallorca, Pere Cañellas, destacà la necessitat del sector d'accedir a les noves tecnologies «per poder donar resposta a les noves necessitats del turisme independent». Cañellas digué que els canvis en la demanda «obliguen a una reestructuració» i la compra directa de places hoteleres «ens obliga a entrar a internet».