L'editor i president del Grup Serra, Pere A. Serra, pronuncià ahir una multitudinària conferència que encetava el cicle Trajectòries empresarials, organitzat per la Fundació Universitat Empresa i per la Fundació Càtedra Iberoamericana de la UIB.
Un gran nombre d'alumnes de la Facultat d'Empresarials va anar a l'edifici de Son Lledó, després d'haver-se hagut de canviar la sala inicialment prevista per l'afluència de públic, a fi d'escoltar el parlament del propietari de l'empresa íntegrament mallorquina amb un major nombre de treballadors, més de 600 en plantilla.
Pere A. Serra va fer un repàs de la seva trajectòroa empresarial, des dels seus orígens fins a l'actualitat, rememorant-ne anècdotes curioses i posant esment en aquelles fites que han marcat la construcció de les seves empreses.
«El Grup Serra no és un invent, és més aviat un sentiment», reconeixia un emprenedor que s'inicià, com ell mateix recordava, en el món editorial gràcies a l'oferta que va rebre de Gabriel Fuster per publicar les obres guanyadores dels premis Ciutat de Palma.
A partir d'aquí, l'home que sempre havia somiat dedicar-se al món de la cultura no va interrompre mai la seva passional relació amb el món de la lletra impresa. «El 1961, vaig anar a Madrid per presentar a Manuel Fraga, llavors ministre d'Informació, el meu projecte de crear un diari en anglès. La resposta del polític va ser taxativa: el turisme britànic agrairà més trobar a l'aeroport una publicació així que un ram de flors. El 31 de desembre naixia eMallorca Dailly Bulletin», explicava Pere A. Serra.
Després va arribar una de les grans apostes de la seva vida: la compra del 51% de l'Ultima Hora a Pep Tous. Més tard es va fer càrrec deBaleares -més tard Diari de Balears- i finalment aterrava al camp audiovisual, amb l'adquisició d'una televisió local i de diverses freqüències radiofòniques.
El Grup Serra cobrava una entitat que començava a traspassar les fronteres illenques. Però a l'hora de destacar un parell de «criatures» nascudes del seu impuls, Pere A. Serra ho va tenir clar. «Em sent especialment orgullós de l'Enciclopèdia de Mallorca i del Museu», manifestà just abans de reconèixer que la fórmula del seu èxit és molt senzilla: «feina més sort». «Una sort que necessitarem si empresarialment Mallorca continua apostant només pel turisme», postil·là.