El director executiu de TUI pel Nord d'Europa, Peter Rothwell, va aprofitar el 50 Congrés d'ABTA per llançar una nova advertència: «Concentrau-vos en allò que mou realment el turisme: sol i platja». En definitiva, els touroperadors i agents de viatge britànics valoren els esforços de l'administració i el sector turístic per diversificar l'oferta. Però, tanmateix, continuaran apostant per allò més tradicional i que realment interessa a un 30% dels viatgers que arriba a les Balears i a altres destinacions del litoral espanyol.
Aquesta va ser una de les principals conclusions de la taula rodona que tingué lloc ahir horabaixa a l'Auditòrium de Palma. Hi participaren el secretari d'estat de Turisme, Germán Porras, el director general de Promoció Turística, Eduardo Gamero, el director executiu de Thomas Cook per al Regne Unit i Irlanda, Manny Fontenla-Novoa, el director executiu de TUI per al Nord d'Europa, Peter Rothwell, el director de Mundicolor, José Antonio Arroyabe, i el director del Telegraph Travel, Graham Boyton.
Davant la insistent «percepció» britànica del progressiu encariment de les Balears, Eduard Gamero ho argumentà en «la millora en la qualitat del producte, l'adaptació a les noves tendències i l'especialització», però insistí que «a les Illes es manté una excel·lent relació qualitat-preu». D'altra banda, Germán Porras recomanà una adaptació «intel·ligent a l'evolució de la demanda i les noves tendències del viatger, de cada vegada més independent».
El desenvolupament de noves infraestructures i la seguretat van ser altres temes debatuts. La mala imatge que es transmet a través de la premsa britànica d'algunes zones com Magaluf també va ser objecte de discussió. Graham Boyton digué que «hi ha dues espanyes, la de la beguda i la cultural», Peter Rothwell acusà alguns sectors de la premsa britànica de «transmetre una imatge falsa de Mallorca» i Eduard Gamero justificà el fet en tractar-se d'un problema que «afecta el nostre destí en unes àrees molt concretes».