algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
16°

Pere Rotger: «Amb 4 minuts més de trajecte no farà falta consumir més territori»

El batle d'Inca defensa l'aspecte ambiental del traçat Inca-Manacor


El president del PP de Mallorca i batle electe d'Inca, Pere Rotger, es va mostrar ahir entusiasmat amb l'anunci de l'acord entre els populars i Unió Mallorquina per a la construcció d'una autovia entre Inca i Manacor i l'allargament de l'actual autopista des de Palma fins a sa Pobla.

-És aquest el millor projecte per arribar a Manacor o una alternativa davant l'oposició a l'autopista d'alguns municipis de la comarca de Llevant?
-Sempre s'ha de tenir en compte l'opinió dels municipis, però crec que allò que hi ha tingut més pes és l'aspecte de l'impacte ambiental. La prioritat és que els ciutadans de Mallorca tinguin unes carreteres fluides i segures per circular-hi. Amb aquest projecte, passant per Inca, aconseguim una via ràpida alternativa fins a Manacor que suposarà que amb uns quatre minuts més de trajecte no s'haurà de consumir més territori nou ni destruir finques, perquè s'aprofitarà l'actual traçat entre Inca i Manacor. Si evitam enfrontaments amb alguns ajuntaments, em sembla excel·lent.

-S'ha pensat en una excessiva confluència de vies ràpides a Inca?
-L'únic punt que em preocupa i que s'haurà d'estudiar molt bé tècnicament és el de connectar tot això amb l'allargament de l'autopista fins a sa Pobla. Per crear l'autovia fins a Manacor no hauríem de saturar la sortida i arribada a Inca de vehicles des de la zona nord de l'Illa. En aquest sentit també serà important saber com quedarà definit el traçat del segon cinturó de Palma, perquè es pot convertir en la solució als embussos quan s'arriba a Ciutat.

-Aquest projecte es podrà fer amb els doblers del conveni de carreteres amb Madrid?
-Això haurà de ser negociat per Jaume Matas. Supòs que si ell, que fins fa dos dies era en el Consell de Ministres, no ho pot aconseguir, ningú no ho podrà fer. En qualsevol cas no ens hem d'obsessionar amb aquests doblers de Madrid i nosaltres també hem de cercar recursos propis procedents dels pressuposts de la Comunitat Autònoma i del Consell Insular.

-Com a batle d'Inca, què creis que suposarà per al municipi convertir-se en el punt viari més important de l'Illa?
-Crec que amb aquest projecte Inca en surt molt reforçada industrialment i comercialment. Ens convertirem en un centre de primer ordre per a tot Mallorca, i els nostres polígons industrials i comerços es revaloritzaran d'una manera importantíssima.

-Suportar tant de trànsit no tindrà efectes negatius en el dia a dia dels inquers?
-S'haurà de veure el projecte, però en principi no es consumirà terreny ni sòl urbà d'Inca. Al contrari, la construcció de la via de circumval·lació sud, necessària encara que no es fes aquest projecte, suposarà treure del centre urbà d'Inca una gran quantitat de trànsit que ara mateix ha de passar-hi.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.