L'Obreria de Sant Antoni es desfà i es crea una comissió de la festa

La falta d'Obrers n'ha provocat la desaparició després de 12 anys

TW
0

Després de prop de 12 anys d'organitzar aquesta arrelada festa del món rural de Capdepera i la zona costanera de Cala Rajada, l'Obreria de Sant Antoni ha desaparegut i s'ha creat una comissió des de l'Ajuntament que farà que Sant Antoni sigui com sempre.

Jaume Tous, fill de Jaume Tous, que fou un dels promotors de l'Obreria, explicà que la desaparició d'aquesta entitat ha estat provocada per la falta d'Obrers. «Als inicis de l'Obreria n'hi havia uns vuit, però a poc a poc ho anaren abandonant a causa de l'edat, fins que l'any passat només en quedàrem dos, jo i en Climent Crespo -actual regidor de Cultura de l'Ajuntament, el substitut del batle Josep Gallego quan Joan Pascual dimití com a primer edil-, i la veritat és que en pegàrem una bona panxada, ja que és massa feina per a dues persones».

Tous expressà la seva tristesa per la desaparició de l'Obreria de Sant Antoni, però alhora també es mostrà content perquè amb la creació de la comissió de les festes «hi podrà participar més gent des de tots els àmbits», i deixà clar que «hi participarem amb carrosses» però a títol personal i no ja com a Obreria.

Climent Crespo, per la seva banda, explicà que ara les festes de Sant Antoni seran organitzades per «una comissió com les que cream per totes les festes del municipi» i digué que serà «un any de transició». «La gent major de l'Obreria es va retirar i avui en dia falta gent que es senti tan identificada amb aquesta festa», explicà el regidor.

Ara l'Ajuntament ha fet un inventari de les màscares, caretes i vestits i la comissió ha organitzat unes festes «dins la mateixa tònica que els altres anys. La gent hi participarà, de fet els joves que feien de dimonis ho seguiran fent».