algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
13°

Madrid reitera que les ajudes al transport aeri balear són suficients

Justifica la pujada de tarifes pel comportament del mercat

El sotssecretari de Foment, Adolfo Menéndez Menéndez, va declarar ahir després de la seva ponència en el I Congrés de la Indústria Aeronàutica, organitzat per Aeca, que l'ajuda pública del 33 per cent als passatgers del transport aeri a les Balears és «suficient» i va aclarir que les pujades de les tarifes aèries «no es deuen a cap actuació de l'Administració, sinó al mercat». En aquest sentit, Menéndez va rebutjar la possibilitat d'incrementar les ajudes del Govern fins a un 50 per cent tal com ha proposat el Govern balear i va matisar que els governs autonòmics poden augmentar les seves ajudes unilateralment, com passa en el transport marítim.

En demanar-li quines iniciatives pensa el Govern davant l'augment dels bitllets aeris de fins a un 50% entre les Balears i la Península, el sotssecretari indicà que els viatgers han de triar la companyia que ofereixi una relació millor de qualitat i preu i va insistir que l'ajuda pública augmenta paral·lelament a la pujada dels preus aeris, perquè es manté el 33% del cost del bitllet. El conseller d'Obres Públiques, Habitatge i Transports, Francesc Quetglas, va lamentar ahir el «greuge» del Govern vers els habitants de les Balears, als quals els bitllets d'avió costen «moltíssim més» que als de les Canàries, una comunitat que té la declaració de servei públic.

Quetglas va mantenir que per la «dreta» el transport és un «negoci», mentre que pels «progressistes» es tracta d'un «servei públic». Segons les dades de l'Executiu balear, entre el 1998 i el 2002 els preus dels bitllets s'han incrementat per als ciutadans de les Illes un 65 per cent, enfront del 8 per cent en el cas de les Canàries, cosa que és una «ridiculesa i un greuge comparatiu» per part del Govern central. Quetglas va tornar a reclamar la declaració de servei públic del transport a l'arxipèlag balear, per referir-se a «l'incompliment flagrant de les obligacions del Govern» cap als ciutadans de les Balears, cosa que va atribuir al «sectarisme» de l'Executiu central.

D'altra banda, Menéndez Menéndez també va instar les aerolínies a «protagonitzar» un debat sobre la transparència de comptes i la seva estructura de costs, que els permeti recuperar l'equilibri financer per poder créixer. Ménendez va dir que les aerolínies tenen problemes de gestió estructurals des d'abans de l'11 de setembre i que en patiran «mentre no emprenguin les reformes necessàries». Segons el responsable de Foment, els atemptats a Washington i a Nova York foren un «fet negatiu i no estructural», que no es pot utilitzar com a «coartada per amagar la passivitat a l'hora d'emprendre les reformes de tota índole que la competència eficient exigeix en un dels mercats de cada vegada més universals».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.