muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 12°
15°

Les variants de Vilafranca i Capdepera s'acabaran a finals de novembre

Els projectes inclosos en el conveni de carreteres entre Madrid i la CAIB duen un any de retard

Les obres de les variants de Vilafranca i de Capdepera que realitza el Ministeri de Foment en el marc del conveni de col·laboració subscrit amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, conclouran a finals del proper mes de novembre, segons explicà ahir el conseller d'Obres Públiques del Govern balear, Francesc Quetgles, i el director de les obres, Gabriel Le-Senne, en la visita a les obres. Si es compleixen aquestes previsions, els treballs que realitza l'empresa Satobas UTE hauran acabat amb un any de retard, ja que començaren a finals de 1999 i havien d'acabar a finals de 2001.

El conseller d'Obres Públiques lamentà que aquests dos projectes són «de les escasses obres del conveni de carreteres que es podran desenvolupar». La calçada dels dos projectes està formada per dos carrils de 3'50 metres d'amplària més una voravia d'1'50 m. La variant de Vilafranca ha costat 2.775.285 euros i tindrà una extensió de 4 quilòmetres.

Aquesta ronda és molt important per al municipi, ja que pel centre passen 20.000 vehicles diaris amb els quals «el poble ja s'ha acostumat a conviure» i dels quals només «uns 200 s'aturen a comprar», explicà el batle de Vilafranca, Jaume Sansó. En aquest sentit, l'Ajuntament ja té previstes alternatives perquè no es vegi afectada l'economia de les tendes que hi ha a la zona. Per la seva banda, la variant de Capdepera, que és una antiga reivindicació dels veïns, cobreix un tram de 2'2 quilòmetres, inclou tres rotondes a cada una de les interseccions existents i el seu pressupost és de 1.117.687 euros.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.