La Direcció General de Consum rebé 62 reclamacions d'usuaris d'acadèmies privades l'exercici del 2001; enguany, fins el 31 de juliol, el nombre de queixes ja era de 33. Però significativament, la majoria de les reclamacions d'enguany, fins a 21, s'han dirigit a centres d'ensenyament no reglat per incompliment de contracte, mentre que el curs passat aquest concepte suposà una trentena de denúncies a Consum.
Posteriorment al 31 de juliol, la suspensió de pagaments de l'acadèmia d'idiomes Opening ha generat que les xifres es disparin: almanco set reclamacions han estat registrades a les Illes des que Ausbanc "l'Associació d'Usuaris de Banca" recomanà estendre aquestes reclamacions, per evitar que una entitat bancària faci efectiu el cobrament de les factures generades per cursos que no s'han realitzat o que, en cas contrari, els titulars facin part del llistat de morosos.
Com és sabut, Ausbanc s'ha mostrat disposada a querellar-se contra Opening si hi ha clients perjudicats. En el cas de les dues acadèmies palmesanes recollides amb aquesta marca comercial, la franquícia de la via Alemanya s'ha compromès a complir el contracte amb els seus clients. En general, la majoria de les reclamacions efectuades contra les diferents acadèmies privades de les Illes Balears es fonamenten precisament en què els centres tanquen les seves portes sense avís, deixant els alumnes sense els cursos compromesos i amb l'import d'una matrícula que no es retorna. L'incompliment i la rescissió unívoca del contracte són altres motius freqüents de queixa dels usuaris.
Molt lluny d'aquestes queixes majoritàries, les activitats de publicitat enganyosa suposaren sis denúncies el curs passat i tres l'actual. S'ha de considerar, en aquest sentit, que segons algunes interpretacions Opening pogué incórrer en una falta d'aquesta espècie, perquè no informà els seus clients que havien contret un deute amb una entitat bancària, quan la seva publicitat parlava de les facilitats per subscriure el curs. La resta de denúncies presentades fa referència a un incompliment semblant: no entregar el material d'estudi promès en la publicitat.