El PSIB creu que el soterrament de les vies del tren a Palma és «viable» si s'impliquen totes les administracions, Foment inclòs. El conseller d'Obres Públiques, Francesc Quetglas, i el candidat pel PSIB a la batlia de Palma, Antoni Roig, expressaren ahir al Parc de les Estacions la seva «voluntat política» d'impulsar el projecte. Els detalls per a l'execució definitiva quedarien per consensuar amb la resta d'administracions per a la propera legislatura.
Segons els socialistes, la iniciativa, que qualificaren com «el projecte estrella del deceni» per la fesomia de Palma, «es podia haver finançat amb els doblersque s'han gastat en el Pla Mirall». Bàsicament, el projecte consisteix en soterrar un tram de 1'3 kilòmetres a partir del pont del Tren fins a la via de Cintura per evitar que la ciutat tingui els dos xaps que suposen les àrees per on discorren les vies del tren d'Inca i Sóller.
«No ens podem permetre els dos xaps que separen aquests dos barris adjacents a les vies, no ja per la incomoditat i molèsties que suposen per als veïns» aquestes cicatrius urbanes sinó també per millorar la mobilitat de la ciutat i posar"la al nivell d'altres ciutats europees», manifestà Roig. Quetglas explicà que han mantingut converses amb el Ministeri de Foment perquè subvencioni una part del projecte juntament amb les administracions illenques, però els resultats no han estat gaire satisfactoris atès que Francisco Àlvarez Cascos els informà que el ministeri «no paga soterraments».
Roig i Quetglas es queixaren de la situació d'«orfandat en què ens deixa l'Administració central» en el sentit que «els projectes de soterrament que accepten per a altres indrets de l'Estat» com ara Gandia o Bilbao, «ho neguen a Balears». Aquesta situació es dóna perquè «no els agrada el Govern balear actual».