La Comunitat Autònoma és titular de béns per valor de 602 milions d'euros (uns 100.000 milions de pessetes) segons es desprèn de l'avançament de l'inventari de totes les propietats de la Comunitat Autònoma encarregat pel Govern el desembre de l'any 2000. El conseller de Presidència, Antoni Garcías, explicà que l'objectiu d'aquesta tasca, realitzada per les empreses Tinsa i Fama Systems, ha estat controlar el patrimoni públic i els doblers de totes les propietats. Segons Garcías, el 75% dels béns estava sense valorar i després de l'inventari han aflorat 531 milions d'euros no estimats.
L'estudi, que estarà enllestit i informatitzat per octubre, inclou quatre tipus de béns: 241 d'immobles, amb un valor de 594.198.327 euros. Aquestes propietats es distribueixen entre instituts i centres de formació (65), edificis i finques públiques (72) i instal·lacions portuàries (47). Els edificis de més valor són el Conservatori i l'Escola d'Hoteleria, estimats, tant un com l'altre, en 12 milions d'euros.
Quant al fons artístic, està integrat per 1.112 obres, de les quals les més valuoses són les signades per Joan Miró, la major part de les quals són a l'edifici del Consolat de la Mar. Algunes foren cedides per la família per pagar l'impost de successions i altres les comprà la Comunitat. El valor total del conjunt de béns artístics arriba a 5.616.149 euros. L'Administració autonòmica té un parc mòbil format per 369 vehicles, el preu de mercat dels quals és de 2.076.704 euros. A més, també disposa de 70 vaixells, la majoria petits i a disposició de l'Escola de Vela de Calanova, per a l'ensenyament d'aquest esport.
Segons informà el director general de Patrimoni, Antoni Garcías, romanen encara 100 actuacions per verificar i per registrar correctament. Es tracta dels béns procedents de les transferències de competències de l'Estat a la Comunitat Autònoma. En concret, romanen 830 metres quadrats de solars i d'instal·lacions que estan identificats i s'han d'inscriure de manera que la Comunitat Autònoma hi figuri com a titular. En aquesta situació es troba, segons indicà el director de Patrimoni, el camp de futbol del Miquel Nadal, que ara com ara està inscrit a nom de l'Ajuntament. No obstant això, la instal·lació esportiva apareix en un decret de transferències a les Balears de l'any 1982, quan encara no existia el Govern.