cielo claro
  • Màx: 19.52°
  • Mín: 9.62°
15°

Educació tem que la llei de qualitat forci enguany un canvi de continguts

El Ministeri presenta avui un avanç del text a Damià Pons i a altres consellers

40198
El debat sobre la revàlida no ha gaudit de propostes reals.

El Ministeri d'Educació presentarà avui a les diferents comunitats autònomes l'esborrany "o almanco els trets principals" d'una llei de qualitat a l'ensenyament. El conseller Damià Pons haurà d'avaluar un projecte que pot suposar una segona revisió dels continguts educatius illencs en el termini d'un any. En el cas de produir-se aquesta circumstància indesitjable, els currículums establerts pel Govern balear per a l'educació primària i "segons temen" secundària obligatòria (ESO) i el batxillerat es podrien veure modificats per segona vegada en una sola legislatura. Això no obstant, sindicats com STEI "que ja s'ha reunit amb el Ministeri" creuen que la reforma curricular just afectarà primària.

El Consell Consultiu del Govern balear estudia actualment la legitimitat dels currículums o continguts per a l'Ensenyament Secundari Obligatori (ESO) que la Conselleria es va veure forçada a presentar després que el Ministeri modificàs els temaris i els horaris mínims per a cadascuna de les matèries arreu de l'Estat, en el mal anomenat decret d'humanitats. Abans que s'hagin pogut complir els requisits de l'anterior normativa, els governs autonòmics temen ara una nova ordenació curricular, insinuada per la ministra Pilar del Castillo i els seus tècnics.

La sospita no és infundada. Les comunicacions del Ministeri sobre el contingut de la llei de qualitat han anat sempre acompanyades de dades que sindicats com l'STEI contradiuen, perquè no s'ha demostrat una minva qualitativa i sí una millora en la universalització educativa, al marge que la LOGSE tampoc no ha arribat a estar acomplerta per manca de finançament, com resta clar a les Illes Balears, a la cua de l'Estat.

Les xifres mostren un baix rendiment dels alumnes espanyols en matèries com les matemàtiques, habilitats com la comprensió lectora i manca de coneixements generals sobre la història i la cultura espanyoles, a més d'un mínim ús de les llengües estrangeres; aquest problemes són compartits per bona part dels països de la UE.

Primària... o encara més?
Pel sindicat STEI-i, és poc probable que el Ministeri enceti una segona reforma integral de continguts, més enllà de primària. Però accepta "més aviat denuncia" que encara no se n'ha vist cap esborrany: el Ministeri ha encetat un torn de consultes en què no hi ha cap document escrit que permeti fer-se una idea d'allò que ha de venir, mentre que el PP presumeix de consultar el seu text amb els sectors socials. La resposta final es tindrà avui: presentarà Del Castillo un document als consellers d'Educació?

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.