SFM crearà una línia ràpida de tren de rodalies entre Palma i Marratxí el 2003

L'empresa superà l'any passat el seu rècord amb més de 2 milions de passatgers

TW
0

Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), empresa pública que depèn de la Conselleria d'Obres Públiques, Transports i Habitatge, crearà el 2003 una línia curta de trens ràpids, amb el funcionament d'un rodalies, entre Palma i Marratxí. Aquesta línia serà possible gràcies a la construcció de dos nous baixadors a Palma: un en el carrer Jacint Verdaguer, a l'altura de la via de cintura, que donarà servei a les barriades de Son Oliva, Son Fortesa i el Rafal Vell; i el segon al carrer Aragó, a l'altura del Rafal Nou, devora l'antic edifici Flex, que ha estat comprat per la Conselleria d'Educació per ubicar-hi la seva nova seu. De tot això n'informaren ahir el conseller Francesc Quetglas i el director-general d'SFM, José Antonio Santos, durant la presentació del balanç del 2001 de l'empresa ferroviària. En tot cas, la nova línia ràpida entre Palma i Marratxí haurà d'esperar la construcció d'aquests dos baixadors i la recuperació del servei Inca-Manacor, previst per al maig de l'any vinent. Cal recordar que, durant el 2001, començaren a funcionar dos nous baixadors en el Pont d'Inca Nou i en el polígon industrial de Marratxí, que serviran igualment per a la nova línia.

El servei ràpid de rodalies Palma-Marratxí només funcionarà durant les hores punta (encara sense determinar, però concentrades a primera hora del matí, migdia i darreres hores de l'horabaixa). La freqüència del tren en aquestes hores punta, segons explicà Santos, no serà inferior a 15 minuts ni superior a 20, si ajuntam la línia ràpida i la normal d'Inca. En tot cas, el funcionament d'aquesta línia ràpida entre Palma i Marratxí permetrà que, durant les hores del seu funcionament, el tren que se'n va a Inca no hagi d'aturar a les estacions dels dos primers municipis i, per tant, guanyarà temps per arribar a la capital del Raiguer. Pel que fa al balanç general del 2001, SFM baté un nou rècord anual en el nombre de passatgers traslladats, amb un total de 2.031.205 usuaris. L'increment del 2001 respecte del 2000 fou del 20'51 per cent, mentre que el d'aquest respecte de 1999 fou del 18'59 per cent. De l'any passat, cal destacar l'entrada en funcionament de la línia Inca-sa Pobla, que acaba de complir un any, amb 181.712 viatgers, una quota del 14'2 per cent.

La mitjana mensual d'SFM ha estat de 169.267 persones transportades. L'octubre fou el mes rècord, amb 195.130 usuaris, dels quals 179.169 utilitzaren la línia Palma-Inca. Cadascun dels nous baixadors ja esmentats del Pont d'Inca Nou i del polígon de Marratxí concentraren uns 27.000 passatgers, la qual cosa demostra la importància d'aquest municipi en el servei insular de transport ferroviari. D'altra banda, Quetglas i Santos destacaren les obres, realitzades durant el primer trimestre del 2001, de renovació de la via ascendent, que suposaren una inversió de 600 milions de pessetes. Així mateix, el març passat, SFM implantà els sistemes tarifaris Mes-Tren i Dia-Tren, que ofereixen un nombre il·limitat de viatges durant un mes o una jornada, respectivament. Aquestes noves modalitats s'han afegit a les ja existents (escolars, majors, abonaments, carnet jove, grups, etc.), que ofereixen als usuaris la fórmula que millor s'adapta a les seves necessitats en els desplaçaments ferroviaris.