algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
10°

Creu Roja consolida un servei de teleassistència per maltractaments

La dona alerta una escolta pitjant una medalla que du amb ella

La dona, separada, observa com el seu exmarit tracta d'accedir a la casa. Pitja un botó al medalló que du penjat al coll i un micròfon capta el so del domicili. A l'altre costat de la línia, un controlador de la Creu Roja segueix els esdeveniments, sense que l'home pugui adonar-se'n. Si el controlador considera que se'n pot derivar violència, crida la Policia: en uns 8 minuts, des del primer senyal, una patrulla de barri es presentarà al domicili conflictiu.

Deu dones maltractades es beneficiaren l'any passat d'aquest dispositiu de teleassistència, que empra el mateix sistema "amb petites modificacions" per a la monitorització de persones grans soles; en tres ocasions la Creu Roja hagué de recórrer als serveis de la Policia Local. Dues d'aquestes vegades fou per temptativa d'exmarits per accedir al domicili, i la presència de les patrulles serví per dissuadir-los-en. En un tercer cas, l'agressió fou consumada sobre el fill d'una parella separada; però fou aturada i l'infant rebé atenció mèdica immediata.

Aquesta funció del servei de teleassistència de Creu Roja es considera ja «consolidada» i s'espera un increment de les sol·licituds als municipis col·laboradors (Palma, Felanitx, Mancomunitat del Pla) i altres entitats, com Caritas Diocesana, que regeix pisos per a dones maltractades, informaren ahir el president de Creu Roja Balears, Gerard Bonet, i la coordinadora Rocío Redondo.

Les exigències d'aquest servei a la sol·licitant són d'haver denunciat maltractaments, haver iniciat la tramesa de separació i no residir amb el maltractador; s'hi pot accedir a través dels serveis socials o bé pagant una instal·lació de sistema (15.000 pessetes) i quotes mensuals de 5.000. El servei de teleassistència fou dissenyat inicialment per a les persones grans que viuen soles, amb l'objectiu d'evitar internaments innecessaris.

La teleassistència de Creu Roja arribà l'any passat a un total de 1.489 usuaris (494 persones més que el 2000) i va atendre un total de 88.753 alarmes, de les quals la major part varen ser per sol·licitar informació (535), però seguides a prop d'alarmes sanitàries (511) i socials (447); a més a més, s'atengueren 22 crisis de soledat. A banda d'aquests serveis, la teleassistència també serveix com a recordatori per a usos farmacològics.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.