L'Ajuntament d'Andratx demanarà una vegada més al Govern de les Illes Balears que la futura variant sud arrenqui amb un carril de desacceleració i passi per davall de l'actual carretera, en lloc de començar en una rotonda de futura construcció, que és l'opció elegida per l'Executiu. Aquesta variant ha d'unir les carreteres de Palma i Port d'Andratx a través dels terrenys de Son Esteve, evitant que milers de vehicles transitin a diari per l'interior del centre urbà.
El ple celebrat ahir va aprovar una moció de l'equip de govern (PP-ALA) que també va ser recolzada pels regidors d'UM. El grup socialista, en canvi, va votar en contra i va reivindicar la validesa del projecte que ha tret a informació pública la Conselleria d'Obres Públiques perquè entén que amb la construcció d'una rotonda a l'entrada del poble, de la qual arrencarà la variant, s'aconsegueix millorar la seguretat viària, ja que els vehicles es veuen obligados a reduir la velocitat en el moment d'entrar dins el centre urbà.
Un informe de l'enginyer en cap del departament de Carreteres del Govern balear, Joan Cifre, manifesta que l'impacte ambiental del projecte amb la rotonda és superior a l'alternativa amb pas el inferior. D'altre costat, l'equip de govern PP-ALA va aprovar ahir autoritzar l'empresa municipal Andratx Siglo XXI a subscriure un préstec per valor de 480 milions de pessetes (288.485'81 euros) per afrontar la construcció de la primera promoció d'habitatges socials al carrer Larache. Tant UM com el PSOE, a l'oposició, hi varen votar en contra.