Èxit total de les segones Jornades d'Immersió Lingüística a Palma

Més de 350 oïdors han seguit ponents i comunicadors al Conservatori

El doctor Oriol Guasch, un ponent, dirigint-se a l'auditori | Foto: C.V.

TW
0

Les segones Jornades sobre Immersió Lingüística es tancaren ahir amb un èxit considerable de públic assistent i valoracions positives sobre les ponències mostrades, que han tractat de manera especial els conflictes generats per la població immigrant de qualsevol origen o l'aplicació de les noves tecnologies al sistema educatiu defensat com «el millor per a l'aprenentatge lingüístic»... i possiblement un dels que millor rendiment acadèmic facilita a l'alumne.

Els processos de lectoescriptura en un ambient d'immersió semblen produir efectes beneficiosos no només per a l'aprenentatge de les dues llengües considerades (la d'origen i la d'immersió) sinó sobre l'adquisició d'altres idiomes, segons han coincidit a assenyalar tots els experts consultats per Diari de Balears.

L'aprenentatge de l'escriptura en la immersió fou ahir un dels tòpics tractats en la ponència del professor Oriol Guasch, de la Universitat Autònoma de Barcelona; en aquesta jornada de clausura també es tractà la possibilitat "o necessitat" d'emprar les noves tecnologies per facilitar no només la comprensió sinó també la integració de nadius i nouvinguts, segons la lliçó de Ferran Ruiz ressenyada després.

La coincidència sobre les bondats de la immersió com a sistema educatiu és total en el col·lectiu de docents i polítics reunits fins ahir a Palma... que és una de les ciutats que rep un flux major d'immigrants als Països Catalans.