La carretera entre Inca i Alcúdia serà objecte d'una important millora abans de la propera temporada turística. La Conselleria d'Obres Públiques del Govern ha decidit emprendre una actuació amb caràcter urgent destinada a dotar de major seguretat els prop de 25 quilòmetres d'aquest important tram viari. La direcció general de transports fa comptes treure a concurs un projecte que inclourà un asfaltat dels trams que presenten un estat de conservació més deficient. A més, es preveu eixamplar bona part de les voreres per tal de fer possible així que els cotxes disposin d'alguna àrea per aturar-se en casos d'emergència, espai per ara inexistent.
Aquesta obra s'envestirà després que encara ara la Conselleria no hagi fet públic cap projecte concret del desdoblament que vol aplicar a aquesta carretera, almanco fins a sa Pobla. De fet, el director general de transports, Joaquín Rodríguez, ha anunciat que quan acabi l'estiu es treurà a concurs la redacció del projecte. El principal problema amb què s'ha trobat el Govern balear a l'hora d'executar aquest projecte és el mateix que en altres obres, és a dir, la manca de finançament, a causa de la paralització, per part de Madrid, de les inversions compromeses al conveni de carreteres.
El Govern central decidí no donar doblers per a desdoblaments quan les quantitats estaven compromeses per construir noves autopistes. L'Executiu autonòmic denuncia emperò que l'aixeta econòmica de Madrid també està tancada, almanco de moment, per als projectes de nova construcció. Així, segons Joaquín Rodríguez, s'entén que les Balears hagin estat amb diferència la comunitat on l'Estat ha invertit manco en carreteres, amb molta diferència.
Rodríguez ha denunciat que Madrid té paralitzades o està alentint fins a l'extrem la tramitació d'una sèrie de projectes, alguns dels quals, fins i tot, ja haurien de ser realitat. Entre aquests projectes, Rodríguez ha esmentat com a exemple les reformes de «les carreteres de Maó a Fornells i d'Eivissa a Sant Antoni. Totes dues obres ja haurien d'estar acabades, però fa un any i mig que esperam que l'Estat les adjudiqui».
En una situació similar es troba el projecte de la variant sud d'Inca, que ja hauria d'haver estat presentat i tret a subhasta. De fet, les previsions inicials eren que les obres comencessin a finals del 2001. Tot i això, el projecte no estarà acabat fins l'octubre. També va per llarg la construcció de les variants de Manacor i Sant Llorenç, els projectes de les quals no estaran llests almanco fins desembre. Rodríguez assegura que darrere d'aquesta lentitud hi ha una clara intencionalitat política per aturar les realitzacions del Govern balear.