La Conselleria de Turisme ha editat 101.500 fullets de benvinguda, per presentar la vessant cultural, artística i patrimonial de les Illes Balears als milions de turistes que anualment visiten l'Arxièlag. La idea és oferir als visitants alternatives a les activitats tradicionals del turisme de masses i aprofitar per donar una idea de quina és la realitat i la idiosincràcia balear, al marge de les destinacions vacacionals. En aquest sentit, el fullet és iniciat amb un discurs de benviguda del president del Govern balear, Francesc Antich, qui convida els turistes a «descobrir aquesta terra des d'una perspectiva més diversa».
D'acord amb aquesta idea, s'estan distribuint aquests 101.500 tríptics al conjunt de la planta hotelera i agrupacions hoteleres de les Illes Balears, com també a les Oficines d'Informació Turística (OIT) de l'Arxipèlag. Els fullets estan escrits en sis idiomes: 4.000 en català; 7.000 en castellà; 42.000 en anglès; 42.000 més en alemany; en francès 4.000 més; i finalment, 2.500 en italià. Segons s'afirmà des del Govern, aquesta iniciativa s'inscriu en la voluntat del Govern de canviar un model turístic. Passar d'un turisme eminentnment de sol i platja, cap a un turisme de major qualitat que valori la varietat de les possibilitats que se'ls ofereix.
D'altra banda, el Govern pretén dur a terme amb aquesta mesura una tasca de conscienciació i de presentació de les Balears entre els seus visitants. Aprofitar la gran afluència de ciutadans europeus a les Balears perquè se'n duguin una idea més real, del lloc on han passat les seves vacances. Per això, el fullet convida els turistes a superar els límits de les respectives zones vacacionals, on es relacionen quasi exclusivament entre ells, i coneguin la identitat del lloc que visiten.
Com s'ha reiterat des de l'Executiu presidit per Frncesc Antich, aquestes mesures no es contraposen amb el manteniment de la tradicional indústria turística balear, de sol i platja. Per contra, afirmen, és una via per augmentar el ventall de possibilitats incrementant els segments de mercat interessats, fins i tot també pels visitants que obten pels paquets turístics més barats.